چند روز قبل برای جلسه‌ای کاری از اسنپ فود که اتفاقا برایم تخفیف ارسال کرده بود میوه خریدم.
انار ممتاز کیلویی ۴۰ هزارتومان.
سفارش را سه ساعت بعد از پرداخت حضوری تحویل گرفتم و با خیال خرید انار ممتاز که فردا برای جلسه استفاده کنم به دفتر بردم…
از ۲ کیلو اناری که خریدم، بالغ بر ۱ کیلوی آن دور ریختنی بود و باقی هم ممتاز نبود…
ثبت نظر و شکایت کردم و برایشان عکس ارسال کردم…
گفتند باید یک ساعت پس از خرید اعلام میکردید و ما الان طرف فروشنده هستیم…


از نظر من پاسخ این بود:


به اسنپ فود اعتماد نکنید! هر آنچه خریدید را نهایتا تا یکساعت بعد از پرداخت سریعا چک کنید، میوه ها را قاچ کنید تا مطمئن باشید سرتان کلاه نرفته… به اسم ممتاز و قیمت بالا هم اعتماد نکنید…!

اسنپ فود

به عنوان یک مشاور و محقق حوزه کسب و کار ذکر چند مورد را لازم میدانم:

  • اول، صنعت خرده فروشی صنعتی مبتنی بر رضایت مشری است، همانطور که در استراتژی ابر خرده فروشی های آنلاین دنیا مانند آمازون میبینیم شرایط مرجوعی همواره به نفع مشتریان است و تنها در این صورت است که فاکتور اعتماد در این پلتفرم قابل توجه و ماندگار است.
  • دوم، اسنپ یا اسنپ فود و دیگر زیر مجموعه ها به عنوان پلتفرم تقریبا بی رقیب در ایران با توجه به قدرت چانه زنی پایین مشتریان و قدرت نسبتا پایین محصولات جایگزین (بر اساس ۵ نیروی پورتر) صنعت را جذاب یافته و مانند دیگر صنایع منوپولی در ایران (صنایع خودرویی و..) به گسترش بازار و فاکتور اعتماد بی توجه است و دلیلی برای متعهد بودن ندارد، همانطور که این وضعیت در دیجیکالا نیز موجب نارضایتی شده است.
  • سوم، شاید سواستفاده برخی مشتریان از امکان مرجوعی که در تمام دنیا تا حدودی متداول است و فروشندگان آمازون و ای بی نیز از این زیان در امان نیستند تا حدودی بر رسیدگی به شکایات و اعتماد پلتفرم های اسنپ یا اسنپ فود و دیجی کالا به صحت آن ها تاثیرگذار بوده که قطعا توجیه مناسبی بر عدم تعهد به کیفیت نیست.
  • چهارم، همانطور که در یادداشت اخیرم در خبرگزاری بازار اشاره کردم، نبود اخلاق حرفه ای موردی است که همه بازیگران اکوسیستم کسب و کار ایران را آزرده و عصبانی کرده که خود شایان توجه است.
  • نکته آخر و مهم، پلتفرم ها در ازای این نارضایتی و عدم تعهد قطعا هزینه بسیار زیادی برای تخریب ارزش مشترک، تبلیغات کلامی منفی و تخریب برند خواهند پرداخت.

بنظر شما سرنوشت پلتفرم های ایرانی در صورت ورود به بازار جهانی در رقابت با قول های تجارت الکترونیک دنیا چیست؟

مشاوره راه اندازی کسب و کار و ایجاد کسب و کار جدید به روش ساعتی و پروژه ای در شرکت توسعه کسب وکار راه ایده آل توسط متخصصان این حوزه در حال انجام است.

مشاوران راه اندازی کسب و کار جدید شرکت راه ایده آل تجربه مدیریت و مالکیت کسب و کار داشته و دارای تحصیلات عالی در حوزه ایجاد کسب و کار جدید و کارآفرینی هستند. مشاوران ما سالیان سال در بازارهای مختلف داخلی و بین المللی به فعالیت مشغول بوده اند و پیوند دانش و تجربه سبب شده تا در مسیر مشاوره کسب و کار بتوانند اتفاقات خوب و ارزشمندی را رقم بزنند.
شما برای مشاوره کسب وکار می توانید با ما در تماس باشید و مشاوره ساعتی راه اندازی کسب و کار را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی و همچنین به صورت پروژه ای انجام دهید. جهت آشنایی با روش های مشاوره راه اندازی کسب و کار کلیک کنید.

آشنایی با مشاوران ارشد شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل:


الهام قنبری سعید امامی ابرقویی

سعید امامی

دکتر سعید امامی

دکترای مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران

کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و دانشجوی ممتاز

کارشناس مدیریت روابط عمومی

آشنایی بیشتر » مطالعه رزومه


مهندس الهام قنبری

دانشجوی دکترای مدیریت

کارشناس ارشد کارآفرینی از دانشگاه تهران و دانشجوی ممتاز

کارشناس ارشد MBA دانشگاه تهران

مهندس معماری از دانشگاه شریعتی

آشنایی بیشتر » مطالعه رزومه


نگاهی به برخی پروژه های مشاوره راه اندازی کسب و کار

  • مشاور راه اندازی کسب و کار برای مرکز VIP آب درمانی پردیس
  • مشاور راه اندازی کیترینگ برگزاری جشن حیوانات خانگی هپی لند
  • مشاور راه اندازی و توسعه استارتاپ بوتیک ایران
  • مشاور راه اندازی شرکت سوکا و تدوین اسناد طرح کسب وکار و طرح امکان سنجی
  • مشاور استارتاپ تولیدی سرکلیدی های جوانه (شیراز)
  • مشاور راه اندازی و تدوین طرح کسب وکار انگلیسی شرکت بین المللی APGFpro انگلستان
  • مشاور راه اندازی و توسعه رادیو نت، فعال در حوزه رسانه
  • مشاور راه اندازی و توسعه ساحل سلامت

مشاهده رزومه کامل شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل

مزایا دریافت مشاوره راه اندازی کسب و کار جدید

دریافت مشاوره برای ایجاد کسب و کار مزایای بسیاری برای صاحب ایده و بنیانگذاران دارد. در این نوع مشاوه مشاوران شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل تلاش می کنند تا با ارائه مسیری روشن بنیانگذاران را از هدر رفت منابع مالی و زمانی دور نگاه داشته و از آزمون و خطا جلوگیری کنند. این مشاوره که به روش ساعتی و پروژه ای انجام می شود خدمتی ارزشمند است که شما را در ایجاد پایه های اولیه مستحکم برای شروع و ایجاد کسب و کار جدید یاری می کند.

در روش پروژه ای مشاوران ما در تمامی مراحل مورد نیاز ایجاد کسب و کار از ارتقا ایده تا ایجاد ساختار صحیح منابع انسانی، استخدام تا بازاریابی در کنار شما خواهند بود و این خدمت شامل مشاوره، تدوین اسناد مورد نیاز و آموزش می شود. در روش مشاوره ساعتی این خدمت صرفا در بخش های اعلام شده توسط مشتری و بصورت ساعتی ارائه می شود و جلسات مشاوره راه حل محور است. در نهایت گزارشی از جلسات مشاوره ساعتی به شما ارائه خواهد شد.

ضرورت دریافت مشاوره ایجاد کسب و کار

  • آشنایی با روش های علمی کارآفرینی
  • ایجاد کسب و کار اصولی و ارزشمند
  • افزایش موفقیت در کسب و کار
  • امکان رقابت با دیگران
  • محاسبه صحیح ریسک
  • تدوین روندها و فرآیندهای اصلی کسب و کار
  • ایجاد ساختار بهره ور منابع انسانی
  • کاهش هزینه های آزمون و خطا
  • افزایش سرعت انجام پروژه
  • خلق ارزش

همه این موارد را می توانید با دریافت مشاوره از راه ایده آل به دست آورید.


رزرو مشاوره :

تماس با تلفن های :

02142719046

09120125184

یا ارسال پیامک در واتساپ/تلگرام به شماره : 09120125184



در این حوزه بیشتر بخوانید: چگونه کسب و کار شخصی ام را راه اندازی کنم؟

رعایت قوانین نوشته و نانوشته، برای فردی که در اکوسیستم حرفه ای کسب و کار مشغول به فعالیت است، پایبندی به اخلاقیات مرسوم و ارزش های اجتماعی در راستای حفظ و رشد کسب و کار بسیار جدی است. برای حرفه ای شدن در یک اکوسیستم، باید مهارت های حرفه ای و همچنین اخلاق را توامان داشت. همانطور که مهارت لازم برای هر شغل و حتی برای هر محیط متفاوت است، اخلاق و ارزش های آن شغل و محیط نیز ممکن است گوناگون باشند اما برخی از اصول اخلاقی مانند صداقت، امانت، رعایت قانون، تعهد، در دسترس بودن، مسئولیت اجتماعی و انصاف در همه مشاغل و در همه جوامع ثابت هستند.

الهام قنبری

بازار کار فضایی بسیار رقابتی است و تا زمانی که یک کسب و کار بصورت اخلاقی اداره نشود، بعید است که شاهد رشد آن برای مدت طولانی باشیم. مشتریان، فروشندگان و کارمندان یک سازمان به دلیل فقدان رفتار حرفه ای یا روش های کاری غیراخلاقی از همکاری با آن دلسرد خواهند شد. همچنین رعایت اصول اخلاقی در کلیه فرآیند های کسب و کار یکی از مهم ترین ارکانی است که رضایت مشتریان و سایر ذی نفعان و به طبع آن تکرار خرید و ایجاد تصویر مثبتی از برند را ایجاد می کند. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که در برخی سازمان ها تبدیل به کدها، رویه ها پروتکل های ارزشمندی می شوند که رعایت آن ها تحت عناوین گوناگونی چون منشور اخلاقی بر همه اعضا واجب است.

الهام قنبری

ایجاد و رعایت این کدهای رفتاری در تمامی ارکان اکوسیستم کسب و کار بسیار حائز اهمیت است و مزایای بسیاری را برای آن اکوسیستم و اجزای آن ایجاد می کند که می توان از جنبه های گوناگون به این مهم پرداخت.
  • مزایا عمومی: اگر همه اجزای یک اکوسیستم از نظر اخلاقی ملزم به رعایت قوانین رفتاری باشند، عموم مردم و در واقع کلیت جامعه از وجود یک رفتار حرفه ای و ضوابط استاندارد در همه فرآیندها اطمینان یافته و به یکدیگر اطمینان خواهند کرد.
  • مزایا مرتبط با مشتریان: در یک اکوسیستم حرفه ای اجزای آن اکوسیستم هنگام تعامل با مشتری به اصول شفافیت، تعهد و صداقت پایبند بوده و این امر علاوه بر افزایش اعتماد مشتری منجر به ایجاد حس رضایت در وی نیز می شود.
  • مزایا حضور در جامعه حرفه ای: رعایت قوانین رفتاری توسط کلیه اجزای اکوسیستم کسب و کار به نفع کلیت جامعه نیز هست. در این اکوسیستم افراد قادر به توسعه و پیاده سازی فرآیند ها و چهارچوب هایی هستند که احتمال بروز رفتارهای غیر حرفه ای یا اقدامات غیر قانونی را کاهش می دهد. چنین شرایطی افراد و اجزای اکوسیستم با اطمینان خاطر از سلامت بودن کلیه فرآیند ها میتوانند به رشد و توسعه حرفه ای ابعاد گوناگون جامعه خود بپردازند.

بر این اساس پیروی از آیین نامه های رفتاری به همه افراد این امکان را می دهد که در زندگی حرفه ای بدون انحراف از مسیر خود عملکرد بالایی ارائه داده و امور را با کیفیت بهتری به انجام برسانند. همچنین پایبند نبودن و یا بی اطلاع بودن از این استانداردهای اخلاقی نه تنها به یک کسب وکار بلکه به یک اکوسیستم آسیب جدی وارد می کند. قطعا داشتن اخلاق حرفه ای یکی از زنجیره های مهم خلق ارزش بوده و راهی مناسب برای ساخت برندی پایدار است.

متاسفانه یکی از موضوعاتی که در کشور ما و مغفول مانده است، توجه کسب و کارها و افراد فعال در اکوسیستم کسب و کار به موضوع اخلاق حرفه ایست. اشتباه گرفتن ارزش ها با یکدیگر، فرهنگ سازی نادرست و عدم آگاهی از استانداردهای همگانی اخلاق حرفه ای در ایران منجر به عقب ماندن این کشور پر پتانسیل در بسیاری از ابعاد تاثیرگذار توسعه از جمله جلب سرمایه گذار شده است.

الهام قنبری

در چنین شرایطی عموم فعالان اکوسیستم و متقاضیان دریافت خدمات و خرید محصولات که میتوانند محرک های مهم رشد و توسعه باشند، به دلیل نارضایتی از وضعیت پاسخ دهی کسب و کارها و عدم رعایت اخلاق حرفه ای در ارکان مختلف، تمایل به همکاری با شهر های دیگر با تعهد و اخلاق حرفه ای بیشتر را دارند. این امر نتیجه ای جز تضعیف بازار نداشته و به طبع آن باید شاهد مهاجرت تیم های خلاق، نیروی انسانی نخبه، سرمایه گذاران و تسهیلگران اکوسیستم کسب وکار به دیگر شهرها باشیم.

این امر در بقا، رشد و توسعه همه صنایع از جمله خلاق و غیر خلاق، از ساخت مبلمان تا رستوران داری، تبلیغات تا حوزه های دانش بنیان، سازمان های خصوصی یا ادارات دولتی تاثیر بسیار مهمی داشته و تداوم این موضوع قطعا تبعات زیان باری برای اصفهان به همراه خواهد داشت. بنابراین در حال حاضر به نظر می رسد نیاز مهم شهر اصفهان که دارای پتانسیل های علمی، صنعتی و مالی بالایی است، انجام پژوهش در راستای ریشه سنجی، ایجاد مدل ها و آئین نامه های اخلاق حرفه ای و آموزش آن به فعالان اکوسیستم است.

همچنین می توان از ادارات مرتبط و نهادهای تسهیگر فعال در اکوسیستم انتظار شروع فرآیند فرهنگ سازی و طراحی رویدادهای اخلاق حرفه ای، در راستای حفظ این پتانسیل ارزشمند را داشت.

یادداشت الهام قنبری را در خبرگزاری تحلیل بازار بخوانید.

کارگاه گذر موفق از داوری جشنواره کار 20 با تدریس دکتر سعید امامی راد برگزار شد. این رویداد در روز سه شنبه 15 آذر ماه 1401 در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان برگزار شد. در این رویداد سعید امامی راد رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره کار 20 در ارتباط با شاخص های موفقیت در جشنواره با شرکت کنندگان گفتگو کرد.

سعید امامی راد پس از ارائه توضیحات در ارتباط با ویژگی های مهم ایده و طرح برای داوری بر لزوم وجود اسناد بازگو کننده ایده تاکید کرد. وی در بیان اهمیت ارائه صحیح همه ابعاد ایده به داوران اظهار کرد: وجود مدل کسب و کار و مشخص بودن فعالیت اصلی در کسب و کار مورد نظر یکی از مهم ترین شاخص های داوری این رویداد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل همچنین تصریح کرد که با توجه به منعطف بودن حمایت های جشنواره از ایده ها میزان سرمایه مورد نیاز و ساختار هزینه از نکات کلیدی موفقیت در مرحله داوری است.
تدریس دکتر سعید امامی راد رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل در کارگاه گذر موفق از داوری جشنواره کار 20
دکتر سعید امامی راد در جشنوراه کار 20 به همت شهرداری اصفهان

دکتر سعید امامی راد در گفتگو با روابط عمومی شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل گفت: ایجاد خروجی قابل قبول از جشنوراه های ایده شو مانند کار20 در گرو ارائه آموزش ها و توضیحات شفاف در ارتباط با شاخص ها و فرآیند داروی ایده ها است. شرکت کنندگان در جشنوراه باید به صورت دقیق بدانند که بر اساس چه فاکتورهایی انتخاب و یا رد می شوند.

امامی افزود: داشتن ایده مناسب و قابل اجرا و همچنین امکان ارائه صحیح ایده به وسیله اسناد کسب و کار از مهم ترین ارکان شرکت در جشنواره کار 20 است. وی با اشاره به برنامه جشنوراه برای ارتقا سطح ایده ها افروزد: پس از پذیرش شرکت کنندگان در مرحله اول جشنواره کارگاه ها و آموزش های بیشتری برای ارتقا سطح ایده و عملیاتی تر شدن آن ها ارائه خواهد شد.

جشنواره کار 20 به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با هدف ارائه خدمات توسعه کارآفرینی و فروش به محلات اصفهان در آذر ماه سال جاری برگزار می شود.
پوستر جشنواره

مشاوره شغلی که به عنوان راهنمایی شغلی نیز شناخته می شود، مشاوره ای است که برای کمک به انتخاب، تغییر، توسعه یا ترک شغل و ایجاد رضایت شغلی طراحی شده است و در هر مرحله از زندگی افراد قابل اجراست. شغل فرد اغلب یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بزرگسالی است و شروع یک شغل جدید، چه برای بار اول، چه برای بار دوم یا هر زمان پس از آن، می‌تواند یک رویداد استرس‌زا باشد، به‌ویژه زمانی که مشکلات اقتصادی مانند رکود اقتصادی در این فرآیند دخیل هستند هستند. یک مشاور شغلی می تواند با تشریح و بحث در مورد گزینه های شغلی بالقوه خود کمک کند.

مشاوره شغلی چیست؟

اکثر آمریکایی ها یک سوم زندگی خود را در محل کار می گذرانند، اما یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که تنها 52.3 درصد از آمریکایی ها از شغل خود راضی هستند. استرس شغلی ممکن است منجر به اضطراب یا افسردگی شود، بنابراین یافتن یک شغل رضایت بخش برای بهزیستی ذهنی مهم است. هنگامی که مناسب ترین شغل را انتخاب می کنید یا شغل جدیدی پیدا می کنید که برای شما رضایت بخش نبوده و یا ناامید کننده است، خدمات یک مشاور شغلی میتواند مفید باشد.

مشاور شغلی می‌تواند یک مختصص امور کسب و کار، مربی سبک زندگی یا یک داوطلب از دنیای کسب و کار باشد، اما این فرد عموماً برای ارائه منابع اطلاعات شغلی، چگونگی راه اندازی کسب و کار جدید، بحث در مورد توسعه شغلی، و مدیریت و تفسیر ارزیابی‌های استعداد و توانایی آموزش دیده است. دانش‌آموزان ممکن است قبل از انتخاب رشته به مشاوران شغلی مستقر در مدرسه مراجعه کنند. بطور کلی مشاوره شغلی می‌تواند به هر کسی که می‌خواهد شغل خود را تغییر دهد، یا آن را به طور کامل ترک کند یا راه‌هایی را برای رضایت بیشتر از حرفه فعلی کشف کند، کمک می‌کند.

انتخاب شغل

انتخاب شغل یک فرآیند مهم و گاها سخت است. تصمیم گیری در مورد بهترین شغل ممکن است آسان نباشد و از آنجایی که مشاوره شغلی به افراد کمک می کند تا مهارت ها، نیازها و خواسته های خود را ارزیابی کنند تا شغلی مناسب برای آنها پیدا کنند، این نوع مشاوره کارآمد بوده و گامی مهم قبل از تصمیم گیری در مورد شغل دائمی است. تحقیق در مورد طیف گسترده ای از مشاغل بالقوه ممکن است طاقت فرسا باشد و اطلاعات در مورد مجموعه مهارت ها و تحصیلات مورد نیاز برای یک موقعیت خاص ممکن است متناقض یا یافتن آن دشوار باشد. یک مشاور شغلی اغلب می تواند اطلاعات ارزشمندی در این زمینه ها و سایر زمینه ها ارائه دهد.

برخی از سوالات زیر ممکن است برای محدود کردن تمرکز فرد هنگام بررسی تغییر شغل مفید باشد:

  • از انجام چه کاری لذت می برم؟
  • چه نوع فعالیت هایی برای من سرگرم کننده و لذت بخش است؟
  • من در چه کاری خوب هستم؟
  • مجموعه مهارت من چیست؟
  • چه شرایطی دارم، مثلا مدرک یا تجربه؟
  • چقدر باید پول دربیاورم تا احساس رضایت کنم؟
  • در مکان(هایی) که می خواهم زندگی کنم چه مشاغلی وجود دارد؟
  • آیا می خواهم سفر کنم؟
  • ارزش های من چیست؟
  • آیا خدمت به دیگران برای من مهم است؟
  • آیا من به دنبال کار شدیدا چالش برانگیز یا چیزی نسبتا آسان هستم؟
  • آیا حاضرم بدون هیچ سوالی آنچه را که دیگران به من می گویند انجام دهم یا ترجیح می دهم بیشتر تصمیمات را به تنهایی بگیرم؟
  • تا چه حد به ثبات و امنیت نیاز دارم؟

مشاوره شغلی چگونه می تواند کمک کند

در یک جلسه مشاوره شغلی، مشاور به فرد کمک می کند تا مهارت ها و نقاط قوت را کشف کند، سطح تحصیلات را در نظر بگیرد و در مورد ادامه تحصیل تصمیم بگیرد. مشاوران همچنین ممکن است تست هوش یا آزمون استعداد را انجام دهند.

چگونه مشاوره شغلی به ما کمک می کند

برخی از موضوعات بالقوه مورد بحث در مشاوره شغلی:

  • مهارت ها یا استعدادهای خاص در کدام مشاغل ممکن است مفید باشند؟
  • تعهد آموزشی مورد نیاز مشاغل مختلف.
  • درآمد بالقوه مشاغل مختلف
  • محیط کار و شرایط کاری در مشاغل گوناگون
  • میزان و چگونگی پیشرفت شغلی
  • ترسیم آینده شغلی ایده آل
  • راه اندازی مشاغل گوناکون

9 مزیت مشاوره شغلی

  • اهمیت توسعه شغلی و برنامه ریزی برای توسعه آینده را بیاموزید
  • بدانید که شغل مناسب بر اساس نوع شخصیت، مجموعه مهارت ها و اهداف سبک زندگی شما چیست
  • پیدا کردن اینکه آیا مسیر شغلی متفاوت برای شما مناسب تر است یا خیر
  • یک متخصص داشته باشید تا در مورد نگرانی ها، ایده ها و برنامه ریزی ها با او صحبت کنید
  • اطلاعات و منابع بیشتری را برای تصمیم گیری شغلی آگاهانه در اختیار داشته باشید
  • مهارت های ارتباطی را برای مصاحبه ها و موقعیت ها بهبود دهید
  • یاد بگیرید که چگونه نامه ها و رزومه های متقاعد کننده بنویسید
  • برنامه ای برای تغییر، ایجاد و اجرای شغل داشته باشید

جهت دریافت مشاوره شغلی با ما در تماس باشید.

اخبار رویداد مشاوره کسب و کار شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل

محمد زاغیان روز چهارشنبه در دومین رویداد افق دید اصفهان در ارتباط با با جایگاه بازاریابی در ثروت آفرینی سخنرانی کرد. این رویداد با هدف ارتقا کارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی در فرهنگسرای دانش منطقه 11 اصفهان برگزار شد.

محمد زاغیان استاد مدعو دومین رویداد افق دید، در ارتباط با موضوع مهم جایگاه بازاریابی در ثروت آفرینی صحبت کرد. محمد زاغیان در این همایش از اهمیت جایگاه بازاریابی در مشاغل خانگی و چگونگی ثروت آفرینی بازاریابی و همچنین اهمیت این دیدگاه توضیحات مهمی را ارائه کرد.

محمد زاغیان مدیر بازرگانی شرکت توسعه مشاوره کسب و کار راه ایده آل در این رویداد با ترسیم نقش و جایگاه و اهمیت بازاریابی در کسب و کارها توضیحاتی را برای حاضران ارائه کرد.

اهمیت بازاریابی در توسعه مشاغل خانگی در رویداد افق دید با سخنرانی مشاور شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل

محمد زاغیان استاد مدعو رویداد افق اصفهان با بیان اینکه بازاریابی یعنی ایجاد راه های ارتباطی موثر و پایدار با مشتریان افزود: کارآفرینی یک سبک زندگی است و بازاریابی نقشه راه موفقیت در کسب و کار است.

محمد زاغیان در ادامه با بیان اینکه کسب و کار یعنی بازار و بازار یعنی بازاریابی افزود: بازاریابی یعنی تحقیقات بازار، انتخاب بازار هدف،برقراری ارتباط  و روابط عمومی که یک کارآفرین و مدیر موفق باید با استفاده از ابزارهای بازاریابی در راستای توسعه کسب و کار خود و ایجاد ارتباط پایدار با مشتریان خود گام بردارد.

محمد زاغیان مدیر بازرگانی شرکت توسعه مشاوره کسب و کار راه ایده آل در ادامه از مجموعه روش ها و فرایند برقراری ارتباط و انتقال وسیع پیشنهادات ارزشمند به مشتریان کالا یا خدمات و ذینفعان اشاره کرد و گفت: مهمترین اصل در بازاریابی ایجاد خلق ارزش افزوده و راستگویی به مخاطبان و مشتریان است.

همچنین محمد زاغیان ضمن تعامل با حضار همایش افق دید و پرسش سوالات کلیدی از آن ها مراحل چگونگی ایجاد یک نقشه راه مناسب با استفاده از بازاریابی در کسب وکار را تبیین کرد. این رویداد که با هدف توسعه مشاغل خانگی در محلات اصفهان چهارشنبه های هر هفته برگزار می شود.

الهام قنبری و سعید امامی ابرقویی روز چهارشنبه در اولین رویداد افق دید اصفهان سخنرانی کردند. این رویداد با هدف ارتقا کارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی در فرهنگسرای دانش منطقه 11 اصفهان برگزار شده است.

الهام قنبری و سعید امامی ابرقویی اساتید مدعو اولین رویداد افق دید، در ارتباط با موضوع مهم ثروت آفرینی صحبت کردند. سعید امامی ابرقویی در این همایش از اهمیت دیدگاه ثروت آفرینانه و اهمیت این دیدگاه توضیحات مهمی را ارائه کرد.

همچنین الهام قنبری ضمن تعامل با حضار همایش افق دید و پرسش سوالات کلیدی از آن ها مراحل ایجاد ایده کسب وکار را تبیین کرد. این رویداد که با هدف توسعه مشاغل خانگی در محلات اصفهان چهارشنبه های هر هفته از 27 مهر ماه برگزار می شود.

الهام قنبری و سعید امامی ابرقویی، اساتید رویداد افق اصفهان دید نیز پس از شرح اهمیت منابع در ایجاد کسب وکار جدید، مزایا و چالش های راه اندازی مشاغل خانگی را تبیین کردند.

پس از سخنرانی مشاوران شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل، حضار به صورت فردی به بیان ابهامات و چالش های خود پرداخته و از اساتید راهنمایی دریافت کردند.

نداشتن شناخت کافی از بازار چالش بزرگ

الهام قنبری، مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل و مشاور کسب و کار، در حاشیه این رویداد و در مصاحبه با روابط عمومی شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل، نداشتن اطلاعات کافی از بازار کسب و کار و نبود بینش مناسب نسبت به موضوعات اقتصادی را از چالش های مهم این روزها برشمرد. وی در ادامه گفت: تمامی افراد با شناخت و اتکا بر توانمندی ها و منابع در دسترس خود می توانند در اکوسیستم کسب و کار نقش آفرین باشند و در این میان مشاغل خانگی یکی از بهترین راه ها برای ورود کم هزینه و مطمئن به بازار است.

مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل در ادامه به اهمیت شبکه های مجازی برای مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی برای بازاریابی و فروش محصولات خود نیاز به ویترین های گوناگون دارند. حضور این کسب وکار ها در دنیای دیجیتال و شبکه های مجازی فرصتی است که شانس این مشاغل را برای زنده ماندن دوچندان می کند. همچنین شرکت در رویدادهای ارزشمندی مانند افق دید و ارائه راه حل های ارزشمند می تواند راهگشای این کسب وکار ها باشد.

گستره فرصت های ایجاد کسب و کار های خانگی

سعید امامی ابرقویی، مشاور کسب و کار و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل در گفتگو با روابط عمومی شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل گفت: اهمیت مشاغل خانگی در توسعه کسب و کار ها و اشتغال جوانان و بانوان امروزه بیش از پیش مشخص و بارز شده است. وی با تاکید بر گستره و فرصت های این حوزه گفت: متاسفانه امروزه بینش عمومی در ارتباط با مشاغل خانگی به خیاطی و آشپزی خلاصه شده در حالی که امروزه در جهان نیازهای پژوهشی، وب محور، خدمات فضای مجازی، طراحی و … از طریق مشاغل خانگی و جوانان با استعداد تامین می شود.

سعید امامی ابرقویی ضمن ارزشمند شمردن رویدادهایی مانند افق دید در اصفهان گفت: امیدواریم ما و همکارانمان با ارائه مشاوره در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این اکوسیستم بیش از پیش فعال بوده و شاهد توسعه مشاغل خانگی در محلات اصفهان باشیم.

کارآفرینی محلات و توسعه کسب و کار های خانگی

الهام قنبری و سعید امامی ابرقویی ، روز یکشنبه بیست و چهارم مهرماه در برنامه پاتوق کسب وکار حضور یافتند. برنامه پاتوق کسب و کار به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در مناطق اصفهان در حال برگزاری است.

الهام قنبری و سعید امامی مشاوران و مالکان شرکت توسعه کسب وکار راه ایده آل در اولین پاتوق کسب وکار در محلات اصفهان به عنوان مشاور کسب وکار حضور یافتند. الهام قنبری در گفتگو با روابط عمومی شرکت توسعه کسب وکار راه ایده آل تشریح کرد که حضور مشاوران شرکت توسعه کسب وکار راه ایده آل در این رویداد در راستای مسئولیت اجتماعی و راهنمایی هموطنان عزیز اصفهانی مان در حوزه کسب وکار بوده است.

سعید امامی ابرقویی پس از پایان رویداد گفت مشکل بیشتر کسب وکارهای مراجعه کرده به این رویداد، عدم دسترسی به بازار درست و نداشتن برنامه مشخص کسب وکار است.

این مشاغل در پاتوق کسب و کار که بیشتر مشاغل خانگی هستند پس از طرح چالش های خود از مشاوران شرکت توسعه کسب وکار راه ایده آل راهکار هایی دریافت کرده و برای دریافت مشاوره بیشتر ثبت نام نمودند.

حضور مشاوران شرکت توسعه کسب وکار راه ایده آل در پاتوق کسب و کار

جهت تعیین وقت مشاوره کسب وکار حضوری و تلفنی با ما در تماس باشید.

چگونه با موفقیت ریبرندینگ کنیم:

راهنمای استراتژیک و تاکتیکی در مورد برندینگ و ریبرندینگ

راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی

برند سازی و ریبرندینگ چیست

همه ما در طول زمان رشد می کنیم و تغییر می کنیم… پس چرا برنده نباشیم؟ چه فروش محصولات جدید و چه صرفاً به روز رسانی یک لوگو، تغییر نام تجاری یک شرکت را مدرن نگه می دارد و به مشتریان یادآوری می کند که بله، آنها هنوز در تجارت هستند.

راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی

اما تغییر برند را نباید ساده انگاشت. نه تنها به زمان و هزینه نیاز دارد، بلکه اعتبار شرکت شما نیز در خطر است. بنابراین در زیر آنچه را که باید درباره برندسازی مجدد بدانید توضیح می دهیم: چیست، چه زمانی درست است و چگونه آن را در 7 مرحله انجام دهید. برند سازی و ریبرندیگ در مدیریت کسب و کار نقش بسیار مهم و بسزایی دارند. در دنیای امروز برندها در خلق ارزش افزوده بسیار مهم و ارزشمند هستند.

راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی

راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی

برند سازی و ریبرندینگ چیست

راهنمای استراتژیک و تاکتیکی ریبرندینگ

ریبرندینگ چیست؟

راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی

ریبرندینگ به سادگی زمانی است. که یک شرکت هر یک از عناصر نام تجاری خود را از نو انجام می دهد. یا بهبود می بخشد: لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی و غیره. ایده این است که اگر یک شرکت در حال تغییر است، آنها می خواهند مردم در مورد آن بدانند.

شما می توانید هر چقدر که می خواهید. از تغییر شعارتان گرفته تا تغییر همه چیز، از جمله نام شرکت، برندسازی کنید. این کمک می کند که در مورد آن به عنوان سه دسته مختلف فکر کنیم:

  • تازه کردن نام تجاری – شما فقط جزئیات جزئی را تغییر می دهید. مانند مدرن کردن جنبه های فردی لوگو یا کمی تغییر رنگ های پالت رنگ.
  • نام تجاری جزئی – شما عناصر خاصی را تغییر می دهید. اما برخی دیگر را تغییر نمی دهید. مانند استفاده از یک لوگوی جدید که از عناصر، تم ها و رنگ های لوگوی قدیمی شما استفاده می کند.
  • تغییر نام تجاری کامل – شما همه چیز را طوری تغییر می دهید که گویی یک شرکت کاملاً متفاوت هستید.

تغییر نام تجاری همیشه ضروری نیست

در حالی که ریبرندینگ همیشه ضروری نیست. اگر با آن پیش بروید، قربانی می شود. برای شروع، تغییر نام تجاری هزینه ای دارد. از استخدام یک طراح لوگوی یکبار مصرف گرفته. تا تامین مالی یک کمپین تبلیغاتی چند رسانه ای در سراسر جهان برای راه اندازی ظاهر جدید شما. این فقط سرمایه گذاری پول نیست، بلکه زمان و منابع انسانی نیز هست.

علاوه بر این، تغییر نام تجاری همیشه این خطر را به همراه دارد. که برند جدید شما به خوبی برند قبلی شما عمل نکند. شما می توانید. این خطر را با برنامه ریزی مناسب و انجام مراحل زیر کاهش دهید، اما هیچ چیز بی ایراد نیست. به همین دلیل است که یک شرکت باید فقط زمانی که زمان مناسب باشد، برندسازی مجدد را در نظر بگیرد.

چه زمانی زمان تغییر نام تجاری است؟

چگونه می دانید که زمان تغییر نام تجاری فرا رسیده است؟ در زیر برخی از پرچم‌های قرمز متداول وجود دارد که تغییر نام تجاری ممکن است ایده خوبی باشد.

شما در حال تغییر محصولات/خدمات خود هستید

ما در مورد معرفی یک یا دو محصول جدید یا ارائه کالای شاخص شما با رنگ جدید صحبت نمی کنیم. اگر در حال ورود به بازار جدیدی هستید، برندسازی مجدد راه خوبی برای جلب توجه و (دوباره) معرفی خود است.

این برای قیمت گذاری نیز صدق می کند. اگر شرکت شما به خاطر کالاهای گران‌قیمت و انحصاری خود شناخته شده است و می‌خواهید. همان نوع محصول را با هزینه کمتر به مشتریان جدیدتر ارائه دهید، تغییر نام تجاری می‌تواند این انتقال را تسهیل کند.

به همین ترتیب، اگر از یک ماده یا ماده جدید استفاده می کنید. یا اگر خدمات خود را به نحوی تغییر می دهید. تغییر نام تجاری می تواند توجه مثبت را به این تغییر جلب کند. شاید شما در حال تغییر به محصولات ارگانیک هستید. و می خواهید خود را به عنوان یک برند “کاملاً طبیعی” تغییر نام دهید. که نیاز به یک استراتژی نام تجاری کاملاً جدید دارد.

شما در حال گسترش یا تمرکز به سمت یک مخاطب جدید هستید

مشابه تغییر محصولات یا خدمات خود، اگر در حال گسترش کسب و کار خود به یک جمعیت جدید یا تغییر کامل هدف اصلی خود هستید. باید در استراتژی برندسازی خود تجدید نظر کنید.

مشتریان مختلف ترجیحات متفاوتی برای نوع برندهایی دارند که می‌خواهند با آن تجارت کنند. اینها همه بخشی از روانشناسی برندسازی است. اگر پایگاه مشتری شما در حال تغییر است، می خواهید عناصر برند خود را متناسب با آنها بهینه کنید.

نام تجاری فعلی شما علامت را از دست داده است

شاید برند اصلی شما هرگز آنطور که می خواستید عمل نکرد. شاید یکی از اشتباهات رایج نام تجاری بد را مرتکب شوید. این یک قضاوت نادرست معقول است . آنچه ما فکر می‌کنیم برند ما قبل از راه‌اندازی باید باشد. می‌تواند دنیایی جدا از آن چیزی باشد که هنگام باز کردن فروشگاه باید باشد.

اگر به کسب و کار شما لطمه می زند، مجبور نیستید به طراحی برند معیوب پایبند باشید. ریبرندینگ سریع، حتی فقط یک تغییر نام تجاری جزئی، می تواند آنچه را که کار نمی کند. بدون آسیب رساندن به آنچه که کار می کند حل کند.

شما می خواهید از یک شهرت بد فاصله بگیرید

اگر مردم شروع به مرتبط کردن لوگو، نام تجاری و غیره شما با یک اشتباه در شرکت کردند. شاید بهتر باشد به آنها چیزی جدید و متفاوت ارائه دهید تا از مفاهیم منفی فاصله بگیرند.

این یک راه حل کامل نیست – برخی از مشتریان خیلی سریع فراموش نمی شوند. و اجرای سیاست های جدید و رفع خطاها زمان می برد. با این حال، اگر اشتباهات خود را پذیرفته اید و برای اصلاح اشتباهات خود سخت تلاش کرده اید. ریبرندینگ ممکن است به پیشرفت برند شما کمک کند.

شما به اندازه کافی از رقبای خود متمایز نیستید

اگر رقبای شما همان مخاطبانی را که شما هستید. هدف قرار می دهند، منطقی است که از استراتژی های برندسازی یکسانی استفاده کنند. در نهایت، هر دو هدف نهایی یکسانی دارید. به همین دلیل است. که شما اغلب محصولات مشابه با بسته بندی مشابه یا شرکت های مختلف در یک صنعت را می بینید. که از رنگ های مشابه استفاده می کنند.

در شرایطی که تشخیص شما و رقبایتان سخت است. تغییر برند می تواند چهره جدیدی به شما بدهد که برجسته است. حتی می توانید با طراحی چیزی که در کنار آن بهتر به نظر می رسد. از برندسازی رقیب خود به نفع خود استفاده کنید.

ساختار شرکت شما تغییر کرده است

ادغام ها، اکتساب ها، رهبری جدید، سیاست های جدید… تغییر نام تجاری راه بسیار خوبی است برای اینکه به دنیا بگویید شرکت شما در مسیر جدیدی پیش می رود.

البته، این همیشه ضروری نیست – اگر خراب نیست، آن را اصلاح نکنید. اما در شرایطی که شخصیت برند از درون به بیرون در حال تغییر است. تغییر نام تجاری می تواند نشان دهد. که شرکت شما در حال تکامل است.

برای مشاوره با ما در تماس باشید

اهمیت داشتن استراتژی در کسب و کار

استراتژی در کسب و کار (Business Strategy) مشخص می‌کند که کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف خود، ملزم به انجام چه کارهایی هستند.

تاریخ گسترده دانش مدیریت استراتژیک را می توان به چندین قرن پیش ردیابی کرد. در چین باستان، سون تزو، استراتژیست نظامی، نویسنده و فیلسوف، از طریق کتاب خود “هنر جنگ” یکی از ارزشمندترین درس ها در مورد استراتژی را برای ما به یادگار گذاشت:

«استراتژی بدون تاکتیک، کندترین مسیر برای پیروزی است. تاکتیک بدون استراتژی، سر و صدا قبل از شکست است”.

در دوران مدرن، یکی از اولین افرادی که برای تقویت و استفاده از استراتژی در محیط تجاری مورد تایید قرار گرفت. رئیس جنرال موتورز (1923-1955)، آلفرد اسلون است.

رواج برنامه ریزی شرکتی چند سال بعد تایید شد. در طول این دوره، محققان دانشگاهی مختلف، مانند آلفرد چندلر جونیور، پیشگام، با آثار خود اهمیت رویه صحیحی را که در یک شرکت باید دنبال شود. در مورد استراتژی آن برجسته کردند. ابتدا استراتژی را تعیین کنید و سپس چارچوب مناسب را ایجاد کنید. آن را حمایت کن. به نظر او، با دنبال کردن حرکت به سمت تمرکززدایی، یک تجارت بزرگ شانس بیشتری برای رونق دارد.

با این وجود، از سال 2003 شرکت ها شروع به این سوال کردند که در وهله اول استراتژی چگونه ایجاد می شود. در نتیجه، دنیای تجارت شروع به تأکید بر ساده سازی تفکر استراتژیک از طریق مجموعه ای ساده از قوانین و استدلال منطقی در مورد نحوه استفاده از آن به طور منظم می کند. یکی از مزایای این قوانین و درس ها در وهله اول افزایش توانایی های فرد در فرآیند تصمیم گیری است.

اهمیت داشتن استراتژی در کسب و کار

استراتژی کسب و کار در شرایط امروزی چیست؟   

استراتژی در کسب و کار (Business Strategy) مشخص می‌کند که کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف خود، ملزم به انجام چه کارهایی هستند.

استراتژی کسب و کار (Business Strategy) مشخص می‌کند که کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف خود، ملزم به انجام چه کارهایی هستند.

اما چرا استراتژی کسب و کار اینقدر مهم است؟ پاسخ بسیار ساده است. یک شرکت بدون استراتژی کسب و کار مستحکم نیز ممکن است بتواند به مقصدی که می‌خواهد برسد. اما بدون داشتن نقشه راه احتمال رسیدن به آنچه می خواهد برسد بسیار کم است. ما می دانیم که در نهایت به کجا می خواهیم برسیم، اما نمی دانیم که چگونه می خواهیم این کار را انجام دهیم و در صورت انتخاب مسیر اشتباه، چه جایگزین هایی داریم.

اهمیت استراتژی در کسب و کار

همانطور که گفته شد، می توانیم فرض کنیم که یک استراتژی تجاری موفق زمانی ساخته می شود که معیارهای مختلفی مانند موارد زیر برآورده شود:

یک چشم انداز ایجاد کنید.

  • روی مهمترین اهداف تمرکز کنید.
  • در مورد چگونگی غلبه بر موانع و روند حمله برنامه ریزی کنید.
  • داده های لازم را از کسب و کارهای مشابه جمع آوری کنید.

چارچوب استراتژیک را طراحی کنید.

یکی از مهمترین جنبه هایی که در کل فرآیند سازمانی باید مورد توجه قرار گیرد، ارتباط موثر است. فقدان آن در میان بخش‌های مختلف، به‌ویژه وقتی صحبت از سازمان‌های بزرگ می‌شود. می‌تواند منجر به ناهماهنگی برنامه مدیریتی شرکت و در نتیجه اختلال در کل فرهنگ سازمانی شود.

اکثر مدیران شرکت‌ها کل فرآیند سازمانی را به شدت بوروکراتیک، سفت و سخت و بسیار کم مطابق با دوران پرتلاطم می‌دانند. از سوی دیگر، سازمان‌ها باید روی استراتژی سرمایه‌گذاری کنند. در غیر این صورت از رقبای خود عقب می مانند یا به سادگی ورشکست می شوند.

همانطور که گفته شد، در مواقع تردید، کسب و کارها باید در فرآیند تعریف شده در مورد استراتژی عملیاتی شده تجدید نظر کنند. با انجام این کار، شرکت‌ها گزینه‌های مختلف فرآیند موجود را گسترش می‌دهند. تنظیمات پیش‌بینی‌نشده‌ای را که در محیط استراتژیک ایجاد می‌شود را بررسی کنند. و همچنین فرآیند تنظیم استراتژی را که مدت‌ها تثبیت شده است با شیوه‌های مؤثرتر تکمیل کنند.

استراتژی در کسب و کار (Business Strategy) مشخص می‌کند که کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف خود، ملزم به انجام چه کارهایی هستند.

اهمیت مشارکت افراد مناسب

هیچ برتری در هیچ زمینه ای بدون افراد مناسب وجود ندارد. برنامه ریزی استراتژیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر اساس نظرسنجی مک‌کینزی، متاسفانه اکثر شرکت‌ها بیشتر بر روی جمع‌آوری داده‌ها و اجزای سطحی دستور کار استراتژیک تمرکز می‌کنند تا عناصر مرتبط. به طور خاص، هنگامی که گروهی از افراد استراتژی خاصی را توسعه می دهند. اما قدرت اجرای آن را نیز ندارند، این خطر وجود دارد که مکالمات استراتژیک انجام شده توسط برنامه ریزان استراتژیک در سطوح شرکتی تأثیری کم یا بدون تأثیر داشته باشد.

تیم‌های مدیریت ارشد در واقع می‌توانند بر فرآیند نظارت کرده و آن را بررسی کنند. اما اعضای تیم کسانی هستند که باید در بحث‌های مشترک با یکدیگر به چالش بکشند که باید به راه‌حل‌های اجرایی مؤثر برای استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده منجر شود.

با این حال، نظارت صرف بر اجرا کافی نیست. زیرا بستگی به نحوه جبران و ارزیابی خود مدیران دارد. یک راه حل ممکن می تواند پیوند این جبران و ارزیابی با توسعه ابتکارات جدید باشد.

استراتژی در کسب و کار (Business Strategy) مشخص می‌کند که کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف خود، ملزم به انجام چه کارهایی هستند.

به صورت مداوم و مستمر در حال ارزیابی برنامه های استراتژی خود باشید

یکی از سخت‌ترین چالش‌ها در این راستا این است که اجازه دهید اطلاعات جدید دائما وارد شوند و بتوانید مجموعه خود را با محیط جدید کسب و کار سازگار کنید.

پرسیدن سؤالات درست به عنوان هر سؤال، راه‌های مختلف اقدام استراتژیک را نسبت به رویکرد انتخابی تعیین می‌کند.

ایجاد توانمندی های مناسب از طریق استخدام و پرورش استعدادهایی که قادر به انطباق با محیط های استراتژیک مختلف باشند و فراهم کردن وسایل لازم برای گسترش این استراتژی ها.

نماینده تغییر باشید و اطمینان حاصل کنید که سازمان با پروتکل های سازگار در یک محیط تجاری در حال تغییر پایبند است.

ایجاد ترکیب مناسبی از استراتژی ها و مدیریت آنها بر اساس آن از طریق دستورالعمل های روشن

به منظور اجرای یک کسب و کار موفق، مهم ترین گام در این فرآیند توسعه یک سازگاری قوی فراتر از محیط رقابتی است. این امر با ایجاد یک الگوی سازمانی امکان پذیر است که از تمام سطوح مختلف شرکت برای اجرای تغییرات مناسب در راستای اهداف استراتژیک پشتیبانی کند.

انعطاف پذیری استراتژیک و سازگاری خاصی در طول بحران کنونی که همه ما با آن روبرو هستیم مورد توجه قرار گرفت. بر اساس نظرسنجی مک‌کینزی، همه‌گیری منجر به شتاب مهم گرایش‌های موجود قبل از بحران شده است. علاوه بر این، در میان تمام مشاغلی که ارزیابی‌های روشمند استراتژیک-مقاومت را پشت سر گذاشتند، برخی بودند که در طول بحران پیشرفت کردند و مدل‌های کسب‌وکار جدیدی مانند محصولات و خدمات جدید، مشارکت‌های جدید یا مدل‌های فروش متفاوت را پذیرفتند. بنابراین یک فرآیند برنامه ریزی پویا برای اطمینان از اینکه سازمان از نظر استراتژیک انعطاف پذیر است، الزامی است.

استراتژی در کسب و کار (Business Strategy) مشخص می‌کند که کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف خود، ملزم به انجام چه کارهایی هستند.

ایجاد برنامه ریزی استراتژیک در چنین محیط تجاری پرتلاطم و پیچیده ای کار آسانی نیست.

با این حال، با پیش بینی آینده، می توان ارزیابی کرد که مدیریت استراتژیک بیش از هر زمان دیگری ارزشمند خواهد شد. مدیران اجرایی باید تعادل کامل بین یافته‌های علمی، آخرین روندها و بینش‌های تاریخی را نظارت و اجرا کنند تا راه‌حل‌هایی برای بهبود مستمر فرآیند ایجاد کنند.

به منظور بقا، پیشرفت و در صورت نیاز، تغییر عملکرد و جهت کسب و کار، سازمان ها باید زمانی را به استراتژی اختصاص دهند و بر بوروکراسی و اهداف بودجه تمرکز نکنند. بلکه بر برنامه ریزی، تخصص و چابکی تمرکز کنند. اندازه گیری یک عملکرد استراتژیک خوب از طریق اهداف مالی و معیارهای خروجی کافی نیست. بلکه از طریق کیفیت استعدادهای دور ریختنی، مهارت ها و ایده های نوآورانه در هر مرحله از توسعه کافی است. این نوع طرز فکر ایجاد یک سیستم موفق را امکان پذیر می کند که به مدیران اجازه می دهد تا در راهبردی که مطابق با مفروضات اولیه نیست. واسطه، کنترل، تصحیح، انحراف یا چشم پوشی کنند.

برای مشاوره کسب و کار با ما در تماس باشید