ریبرندینگ چیست
چگونه با موفقیت ریبرندینگ کنیم:
راهنمای استراتژیک و تاکتیکی در مورد برندینگ و ریبرندینگ
راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی
برند سازی و ریبرندینگ چیست
همه ما در طول زمان رشد می کنیم و تغییر می کنیم… پس چرا برنده نباشیم؟ چه فروش محصولات جدید و چه صرفاً به روز رسانی یک لوگو، تغییر نام تجاری یک شرکت را مدرن نگه می دارد و به مشتریان یادآوری می کند که بله، آنها هنوز در تجارت هستند.
راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی
اما تغییر برند را نباید ساده انگاشت. نه تنها به زمان و هزینه نیاز دارد، بلکه اعتبار شرکت شما نیز در خطر است. بنابراین در زیر آنچه را که باید درباره برندسازی مجدد بدانید توضیح می دهیم: چیست، چه زمانی درست است و چگونه آن را در 7 مرحله انجام دهید. برند سازی و ریبرندیگ در مدیریت کسب و کار نقش بسیار مهم و بسزایی دارند. در دنیای امروز برندها در خلق ارزش افزوده بسیار مهم و ارزشمند هستند.
راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی
راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی
برند سازی و ریبرندینگ چیست
ریبرندینگ چیست؟
راهنمای استراتژیک و تاکتیکی برندسازی
ریبرندینگ به سادگی زمانی است. که یک شرکت هر یک از عناصر نام تجاری خود را از نو انجام می دهد. یا بهبود می بخشد: لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی و غیره. ایده این است که اگر یک شرکت در حال تغییر است، آنها می خواهند مردم در مورد آن بدانند.
شما می توانید هر چقدر که می خواهید. از تغییر شعارتان گرفته تا تغییر همه چیز، از جمله نام شرکت، برندسازی کنید. این کمک می کند که در مورد آن به عنوان سه دسته مختلف فکر کنیم:
- تازه کردن نام تجاری – شما فقط جزئیات جزئی را تغییر می دهید. مانند مدرن کردن جنبه های فردی لوگو یا کمی تغییر رنگ های پالت رنگ.
- نام تجاری جزئی – شما عناصر خاصی را تغییر می دهید. اما برخی دیگر را تغییر نمی دهید. مانند استفاده از یک لوگوی جدید که از عناصر، تم ها و رنگ های لوگوی قدیمی شما استفاده می کند.
- تغییر نام تجاری کامل – شما همه چیز را طوری تغییر می دهید که گویی یک شرکت کاملاً متفاوت هستید.
تغییر نام تجاری همیشه ضروری نیست
در حالی که ریبرندینگ همیشه ضروری نیست. اگر با آن پیش بروید، قربانی می شود. برای شروع، تغییر نام تجاری هزینه ای دارد. از استخدام یک طراح لوگوی یکبار مصرف گرفته. تا تامین مالی یک کمپین تبلیغاتی چند رسانه ای در سراسر جهان برای راه اندازی ظاهر جدید شما. این فقط سرمایه گذاری پول نیست، بلکه زمان و منابع انسانی نیز هست.
علاوه بر این، تغییر نام تجاری همیشه این خطر را به همراه دارد. که برند جدید شما به خوبی برند قبلی شما عمل نکند. شما می توانید. این خطر را با برنامه ریزی مناسب و انجام مراحل زیر کاهش دهید، اما هیچ چیز بی ایراد نیست. به همین دلیل است که یک شرکت باید فقط زمانی که زمان مناسب باشد، برندسازی مجدد را در نظر بگیرد.
چه زمانی زمان تغییر نام تجاری است؟
چگونه می دانید که زمان تغییر نام تجاری فرا رسیده است؟ در زیر برخی از پرچمهای قرمز متداول وجود دارد که تغییر نام تجاری ممکن است ایده خوبی باشد.
شما در حال تغییر محصولات/خدمات خود هستید
ما در مورد معرفی یک یا دو محصول جدید یا ارائه کالای شاخص شما با رنگ جدید صحبت نمی کنیم. اگر در حال ورود به بازار جدیدی هستید، برندسازی مجدد راه خوبی برای جلب توجه و (دوباره) معرفی خود است.
این برای قیمت گذاری نیز صدق می کند. اگر شرکت شما به خاطر کالاهای گرانقیمت و انحصاری خود شناخته شده است و میخواهید. همان نوع محصول را با هزینه کمتر به مشتریان جدیدتر ارائه دهید، تغییر نام تجاری میتواند این انتقال را تسهیل کند.
به همین ترتیب، اگر از یک ماده یا ماده جدید استفاده می کنید. یا اگر خدمات خود را به نحوی تغییر می دهید. تغییر نام تجاری می تواند توجه مثبت را به این تغییر جلب کند. شاید شما در حال تغییر به محصولات ارگانیک هستید. و می خواهید خود را به عنوان یک برند “کاملاً طبیعی” تغییر نام دهید. که نیاز به یک استراتژی نام تجاری کاملاً جدید دارد.
شما در حال گسترش یا تمرکز به سمت یک مخاطب جدید هستید
مشابه تغییر محصولات یا خدمات خود، اگر در حال گسترش کسب و کار خود به یک جمعیت جدید یا تغییر کامل هدف اصلی خود هستید. باید در استراتژی برندسازی خود تجدید نظر کنید.
مشتریان مختلف ترجیحات متفاوتی برای نوع برندهایی دارند که میخواهند با آن تجارت کنند. اینها همه بخشی از روانشناسی برندسازی است. اگر پایگاه مشتری شما در حال تغییر است، می خواهید عناصر برند خود را متناسب با آنها بهینه کنید.
نام تجاری فعلی شما علامت را از دست داده است
شاید برند اصلی شما هرگز آنطور که می خواستید عمل نکرد. شاید یکی از اشتباهات رایج نام تجاری بد را مرتکب شوید. این یک قضاوت نادرست معقول است . آنچه ما فکر میکنیم برند ما قبل از راهاندازی باید باشد. میتواند دنیایی جدا از آن چیزی باشد که هنگام باز کردن فروشگاه باید باشد.
اگر به کسب و کار شما لطمه می زند، مجبور نیستید به طراحی برند معیوب پایبند باشید. ریبرندینگ سریع، حتی فقط یک تغییر نام تجاری جزئی، می تواند آنچه را که کار نمی کند. بدون آسیب رساندن به آنچه که کار می کند حل کند.
شما می خواهید از یک شهرت بد فاصله بگیرید
اگر مردم شروع به مرتبط کردن لوگو، نام تجاری و غیره شما با یک اشتباه در شرکت کردند. شاید بهتر باشد به آنها چیزی جدید و متفاوت ارائه دهید تا از مفاهیم منفی فاصله بگیرند.
این یک راه حل کامل نیست – برخی از مشتریان خیلی سریع فراموش نمی شوند. و اجرای سیاست های جدید و رفع خطاها زمان می برد. با این حال، اگر اشتباهات خود را پذیرفته اید و برای اصلاح اشتباهات خود سخت تلاش کرده اید. ریبرندینگ ممکن است به پیشرفت برند شما کمک کند.
شما به اندازه کافی از رقبای خود متمایز نیستید
اگر رقبای شما همان مخاطبانی را که شما هستید. هدف قرار می دهند، منطقی است که از استراتژی های برندسازی یکسانی استفاده کنند. در نهایت، هر دو هدف نهایی یکسانی دارید. به همین دلیل است. که شما اغلب محصولات مشابه با بسته بندی مشابه یا شرکت های مختلف در یک صنعت را می بینید. که از رنگ های مشابه استفاده می کنند.
در شرایطی که تشخیص شما و رقبایتان سخت است. تغییر برند می تواند چهره جدیدی به شما بدهد که برجسته است. حتی می توانید با طراحی چیزی که در کنار آن بهتر به نظر می رسد. از برندسازی رقیب خود به نفع خود استفاده کنید.
ساختار شرکت شما تغییر کرده است
ادغام ها، اکتساب ها، رهبری جدید، سیاست های جدید… تغییر نام تجاری راه بسیار خوبی است برای اینکه به دنیا بگویید شرکت شما در مسیر جدیدی پیش می رود.
البته، این همیشه ضروری نیست – اگر خراب نیست، آن را اصلاح نکنید. اما در شرایطی که شخصیت برند از درون به بیرون در حال تغییر است. تغییر نام تجاری می تواند نشان دهد. که شرکت شما در حال تکامل است.
برای مشاوره با ما در تماس باشید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!