انتشار مقاله در موضوع “تخریب ارزش مشترک” نوشته الهام قنبری و سعید امامی

تخریب ارزش مشترک نوشته الهام قنبری و سعید امامی

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل، مقاله مشترک الهام قنبری و سعید امامی ابرقویی با عنوان “شناسایی تاثیر عشق به برند و وفاداری به برند در میزان کاهش تخریب ارزش مشترک برند در بستر شبکه های اجتماعی (صنعت رستوران داری داخلی)” منتشر شده و در پایگاه سیویلیکا در دسترس عموم است.

این مقاله که به جزو اولین مقالات فارسی انجام شده در ایران در موضوع تخریب ارزش مشترک است با روش تحقیق کمی و در صنعت رستوران داری داخلی انجام شده است. سعید امامی ابرقویی، رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل ضمن تاکید بر اهمیت این مقاله گفت: مقاله حاضر حاصل بالغ بر یک سال تلاش تیم ما بوده و لازم است از همکاری سایر عزیزان و همکاران در این فرآیند نیز تشکر کنم.

الهام قنبری مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل نیز در این زمینه گفت: تخریب ارزش مشترک یک مفهوم بسیار مهم و کلیدی در دنیای کسب و کار است و ارتباط تنگاتنگی با تداوم یک کسب و کار دارد. به همین دلیل انجام تحقیق در این حوزه را مهم دانسته و از زحمات تمامی همراهان سپاسگزاریم.

چکیده این مقاله:

مفهوم برند و ارزش آفرینی این مقوله برای کسب و کارها در صنایع مختلف سال های متمادی مورد بحث بوده است و قدرت برند در ایجاد ارزش مشترک و به اشتراک گذاری تجارب مثبت مشتریان بر اساس ادبیات اثبات شده است. همچنین، در طرف دیگر طیف، مفهوم بسیار مهم تخریب ارزش مشترک، ابراز نارضایتی و تبلیغات کلامی منفی از مهمترین عواملی است که کسب و کارها را بیش از پیش تهدید می کند. پژوهش حاضر با توجه به اهمیت مفهوم ارزش، ایجاد ارزش مشترک و پیامد اجتناب ناپذیر تخریب ارزش مشترک در نتیجه توسعه تعاملات اجتماعی در بستر اینترنت انجام شده است. زمینه این پژوهش صنعت رستوران داری انتخاب شده است که با عنایت به رو به اتمام بودن همه گیری کرونا و روندهای جهانی مبتنی بر احیا و رشد این صنعت، ضرورت پژوهش را بیش از پیش برجسته کرده است. روش تحقیق این پژوهش کمی و پیمایشی با ابزار پرسشنامه آنلاین بوده و شامل ۴۲۱ پرسشنامه معتبر از صنعت رستوران داری داخلی است. پرسشنامه های این تحقیق سپس با نرم افزارهای SPSS و Smart PLS مورد تحلیل قرار گرفته اند. بر اساس نتایج این تحقیق مولفه های عشق به برند و وفاداری به برند می توانند با تعدیل احساسات منفی، تاثیر معکوس و مهمی بر تخریب ارزش مشترک در صنعت رستوران داری داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *