خیلیها فکر میکنن برای شروع یک کسبوکار حتماً باید سرمایه اولیه زیادی داشته باشن. اما واقعیت اینه که بسیاری از کسبوکارهای موفق، دقیقاً با حداقل منابع و گاهی صفر سرمایه مالی شروع شدن. آنچه بیشتر از پول اهمیت دارد، داشتن ایده درست، مهارت حل مسئله، پشتکار، هوشمندی و شبکه ارتباطی مؤثر است. در این مقاله […]
ارتقای دانش از اهداف راه ایدهآل است

آیا تجربه خرید واقعاً مهم است؟
کسب و کار, مقاله
آیا تجربه خرید واقعاً مهم است؟
بررسی پیامدهای نارضایتی مشتری در خرید آنلاین و حضوری🖊️ یادداشتی از الهام قنبری
امروزه خرید صرفاً یک تبادل کالا یا پول نیست؛ بلکه یک تجربه عاطفی، ذهنی و اجتماعی است که میتواند مشتری را به طرفدار وفادار یا …

آخرین یادداشت های الهام قنبری را در خبرگزاری بازار بخوانید
مقاله
آخرین یادداشت های دکتر الهام قنبری، مدرس دانشگاه، مشاور کسب و کار، پژوهشگر حوزه کارآفرینی و اقتصاد و مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل را در خبرگزاری تحلیل بازار بخوانید.
نسل «زد»» موتور محرک کارآفرینی نوین| تلفیق هوش دیجیتال و دغدغ…

کارآفرینی اجتماعی: مفاهیم، پیشینه، نظریات و ارتباط با نوآوری اجتماعی (copy)
کارآفرینی, مقاله
کارآفرینی اجتماعی یکی از مهمترین رویکردهای نوین در دنیای کسبوکار است که هدف آن حل مشکلات جامعه، اقتصادی و زیستمحیطی از طریق رویکردهای نوآورانه و پایدار است. برخلاف کارافرین اقتصادی که تمرکز اصلی آن بر کسب سود مالی است، کارافرین اجتماعی به دنبال ایجاد…

تحول دیجیتال در صنایع سنتی: راهکاری برای بقا و پیشرفت در دنیای مدرن
کسب و کار, مقاله, هوش مصنوعی
تحول دیجیتال یکی از مهمترین روندهای قرن بیستویکم است که صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است. با وجود پیشرفت سریع فناوریهای نوین، صنایع سنتی نیز مجبور شدهاند برای بقا و پیشرفت در دنیای رقابتی، خود را با این تغییرات همگام کنند. تحول دیجیتال د…

کتاب کد خالق: شش مهارت ضروری کارآفرینان فوقالعاده اثر ایمی ویلکینسون
توسعه فردی, کارآفرینی, مقاله
کتاب کد خالق (The Creator's Code: The Six Essential Skills of Extraordinary Entrepreneurs by Amy Wilkinson) نوشته ایمی ویلکینسون نگاهی عمیق به ذهنیتها و استراتژیهای کارآفرینان بسیار موفق دارد. ویلکینسون در کتاب کد خالق بیش از ۲۰۰ کارآفرین برتر را …

نظریات کارآفرینی: مقایسه فرانک نایت، جوزف شومپیتر و اسرائیل کرزنر
کارآفرینی, مقاله
کارآفرینی به عنوان یک مفهوم چندبعدی، در طول تاریخ توسط نظریهپردازان مختلف به روشهای متفاوتی تعریف و تفسیر شده و نظریات کارآفرینی از تنوع بالایی برخوردار است. سه تن از برجستهترین نظریهپردازان در این زمینه، فرانک نایت (Frank Knight)، جوزف …