توسعه محصول جدید

,
توسعه محصول

توسعه محصول، که مدیریت محصول جدید نیز نامیده می شود، مجموعه ای از مراحل است که شامل مفهوم سازی، طراحی، توسعه و بازاریابی محصولات یا خدمات جدید است. هدف از این فرایند پرورش، حفظ و افزایش سهم بازار یک شرکت از طریق برآوردن تقاضای مصرف کننده است.

در علم بازاریابی نکته مهم این است که یک محصول مناسب همه افراد نیست، بنابراین تعیین بازار هدف برای یک محصول جزء مهمی است که باید در مراحل اولیه توسعه محصول انجام شود. تحقیقات بازار باید در تمام مراحل فرآیند طراحی انجام شود، از جمله قبل از طراحی محصول یا خدمات، هنگام طراحی محصول و پس از عرضه محصول به بازار.

توسعه محصول یک فرایند همیشه در حال تحول و روان است و همانطور که برخی مراحل بسته به ماهیت پروژه تغییر می کند، شخصی که توسعه محصول را مدیریت می کند نیز تغییر خواهد کرد. در برخی از سازمانها، یک تیم اختصاصی وجود دارد که محصولات جدید را بررسی و آزمایش می کند.

در سازمانهای متوسط​​، مدیر محصول اغلب مسئول توسعه محصول است و ممکن است بخشی از تیم بازاریابی باشد. برخی از سازمانهای کوچکتر ممکن است توسعه محصول جدید خود را به یک تیم تحقیق و توسعه برون سپاری کنند. صرف نظر از اینکه چه چارچوبی استفاده می شود و چه کسی مسئول توسعه محصول جدید است ، بخش جدید تنها یک جنبه از کل چرخه عمر محصول است.

توسعه محصول جدید

توسعه محصول چیست

توسعه محصول به طور کلی به تمام مراحل مربوط به انتقال محصول از مفهوم یا ایده از طریق عرضه در بازار و فراتر از آن اشاره دارد. به عبارت دیگر ، توسعه محصول شامل کل سفر یک محصول است.

مراحل توسعه محصول جدید

مراحل زیادی برای این فرآیند وجود دارد ، و این مسیر برای هر سازمان یکسان نیست ، اما اینها رایج ترین مراحل است که معمولاً طی آنها محصولات پیشرفت می کنند:

شناسایی نیاز بازار

محصولات مشکلات مشتریان را حل می کنند. بنابراین شناسایی مشکلی که نیاز به حل دارد (یا راه حل بهتری برای حل آن) جایی است که این سفر باید آغاز شود. گفتگو با مشتریان بالقوه، نظرسنجی ها و سایر فعالیتهای تحقیقاتی می تواند آغازگر این مرحله باشند.

کمی کردن فرصت.

مشکلات معمولا آنقدر بزرگ نیستند که فروش محصولات را تضمین کنند. با این حال، میزان نارضایتی و درد ناشی از آن مشکلات و تعداد افراد یا سازمانهایی که بر آن تأثیر می گذارد می تواند تعیین کند که آیا این مشکل قابل حل است یا خیر و آیا مردم مایل به پرداخت هزینه برای راه حل هستند یا خیر.

مفهوم سازی محصول.

برخی از راه حل ها ممکن است واضح باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ناملموس باشند. در اینجا جایی است که تیم تلاش می کند و خلاقیت خود را برای طراحی چگونگی تأمین نیازهای یک محصول به کار می گیرد.

اعتبار بخشیدن به محلول

قبل از صرف زمان زیاد برای نمونه سازی و طراحی، این سوال که آیا راه حل پیشنهادی مناسب است یا خیر، باید پاسخ داده شود. البته این امر هنوز می تواند در سطح مفهومی اتفاق بیفتد. با این وجود، این یک آزمایش اولیه است تا ببینیم آیا ایده محصول خاص ارزش پیگیری بیشتری دارد یا باید ایده را اصلاح کرد و یا بطور کلی کنار گذاشت.

ایجاد نقشه راه محصول.

با در دست داشتن مفهوم مشروع محصول، مدیریت محصول می تواند نقشه راه محصول را مشخص کند و مشخص کند که کدام موضوعات و اهداف اصلی برای حل مهمترین نقاط درد و نارضایتی پذیرش شده و توسعه یافته است.

توسعه حداقل محصول قابل اجرا (MVP).

این نسخه اولیه از محصول فقط به تعدادی است که بتوانیم در دسترس مشتریان اولیه یا پذیرندگان آغاززین قرار داده و محصول را مورد آزمایشات مختلف قرار دهیم.

انتشار MVP برای کاربران

آزمایشات می توانند میزان علاقه مندی ها را اندازه گیری کنند ، کانال ها و پیام های بازاریابی را در اولویت قرار دهند و آزمایش آب در مورد حساسیت قیمت و بسته بندی را آغاز کنند. همچنین حلقه بازخورد را آغاز می کند تا ایده ها ، شکایات و پیشنهادات را در اولویت بندی فرآیند قرار دهد و انباشته محصول را پر کند.

تکرار مداوم بر اساس بازخورد کاربران و اهداف استراتژیک.

نوشته شده توسط تیم تولید محتوا گروه مشاوران کسب و کار و رسانه راه ایده آل.

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *