پارادایم یکی از مفاهیم کلیدی در علم مدیریت و علوم اجتماعی است که به تغییر در دیدگاه و نگاه به مسائل مختلف میپردازد. در دنیای کسب و کار، این مفهوم تأثیر فراوانی دارد و برای موفقیت و بقا در محیط رقابتی امروزی، ضروری است. در این مقاله، به بررسی این مفهوم، گستردهای آن و اهمیت […]
ارتقای دانش از اهداف راه ایدهآل است
الکساندر اوستروالدر: یک مبتکر رویایی که استراتژی کسب و کار را تغییر می دهد
مقالهالکساندر اوستروالدر خالق بوم مدل کسب و کار و بوم ارزش پیشنهادی
ایجاد یک ارزش پیشنهادی موفق با بوم ارزش پیشنهادی
مقاله
در دنیای کسب و کار و تجارت، یک ارزش پیشنهادی قوی کلید تسخیر قلب و کیف پول مخاطبان هدف شما است. ایجاد یک ارزش پیشنهادی مؤثر مستلزم درک عمیق نیازها، خواستهها و نکات دردناک مشتریان شما است. اینجاست که Canvas Value Proposition (VPC) یا بوم ا…
پذیرش استراتژی باز و سلام بر نوآوری مشارکتی در عصر دیجیتال
مقاله
در چشم انداز در حال تحول کسب و کار و فناوری، استراتژی های سنتی درهای بسته جای خود را به رویکردی پویاتر و مشارکتی موسوم به استراتژی باز داده اند. استراتژی باز یا Open Strategy بر شفافیت، فراگیر بودن و مشارکت طیف متنوعی از ذینفعان داخلی و خارج…
نوآوری مخرب: تعریف مجدد صنایع و شکل دادن به آینده
مقاله
نوآوری مخرب مفهومی است که صنایع را متحول کرده، بازارها را تغییر و چشم انداز رقابتی را تغییر داده است. نوآوری مخرب که توسط استاد مدرسه کسب و کار هاروارد، کلایتون کریستنسن ابداع شده است، فرآیندی را توصیف می کند که در آن شرکت های کوچکتر، که اغ…
از نوآوری خود حفاظت کنید: اهمیت مالکیت فکری
مقاله
در اقتصاد مبتنی بر دانش امروزی، مالکیت معنوی (IP) به یک دارایی ارزشمند برای افراد، مشاغل و سازمان ها تبدیل شده است. مالکیت فکری شامل خلاقیت های ذهنی مانند اختراعات، نوآوری ها، آثار ادبی و هنری، طرح ها و نمادها می شود. حفاظت از این خلاق…
عدم قطعیت و ریسک: عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات کلیدی کسب و کار
مقاله
در دنیای کسب و کار و کارآفرینی اصطلاحات "عدم قطعیت" و "ریسک" اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما مفاهیم متمایزی را نشان می دهند که نقش مهمی در تصمیم گیری دارند. درک تفاوت بین این دو مفهوم مهم برای کسب و کارها در انتخاب آگاهانه، مدیریت موثر م…