چند روز قبل برای جلسه‌ای کاری از اسنپ فود که اتفاقا برایم تخفیف ارسال کرده بود میوه خریدم.
انار ممتاز کیلویی ۴۰ هزارتومان.
سفارش را سه ساعت بعد از پرداخت حضوری تحویل گرفتم و با خیال خرید انار ممتاز که فردا برای جلسه استفاده کنم به دفتر بردم…
از ۲ کیلو اناری که خریدم، بالغ بر ۱ کیلوی آن دور ریختنی بود و باقی هم ممتاز نبود…
ثبت نظر و شکایت کردم و برایشان عکس ارسال کردم…
گفتند باید یک ساعت پس از خرید اعلام میکردید و ما الان طرف فروشنده هستیم…


از نظر من پاسخ این بود:


به اسنپ فود اعتماد نکنید! هر آنچه خریدید را نهایتا تا یکساعت بعد از پرداخت سریعا چک کنید، میوه ها را قاچ کنید تا مطمئن باشید سرتان کلاه نرفته… به اسم ممتاز و قیمت بالا هم اعتماد نکنید…!

اسنپ فود

به عنوان یک مشاور و محقق حوزه کسب و کار ذکر چند مورد را لازم میدانم:

  • اول، صنعت خرده فروشی صنعتی مبتنی بر رضایت مشری است، همانطور که در استراتژی ابر خرده فروشی های آنلاین دنیا مانند آمازون میبینیم شرایط مرجوعی همواره به نفع مشتریان است و تنها در این صورت است که فاکتور اعتماد در این پلتفرم قابل توجه و ماندگار است.
  • دوم، اسنپ یا اسنپ فود و دیگر زیر مجموعه ها به عنوان پلتفرم تقریبا بی رقیب در ایران با توجه به قدرت چانه زنی پایین مشتریان و قدرت نسبتا پایین محصولات جایگزین (بر اساس ۵ نیروی پورتر) صنعت را جذاب یافته و مانند دیگر صنایع منوپولی در ایران (صنایع خودرویی و..) به گسترش بازار و فاکتور اعتماد بی توجه است و دلیلی برای متعهد بودن ندارد، همانطور که این وضعیت در دیجیکالا نیز موجب نارضایتی شده است.
  • سوم، شاید سواستفاده برخی مشتریان از امکان مرجوعی که در تمام دنیا تا حدودی متداول است و فروشندگان آمازون و ای بی نیز از این زیان در امان نیستند تا حدودی بر رسیدگی به شکایات و اعتماد پلتفرم های اسنپ یا اسنپ فود و دیجی کالا به صحت آن ها تاثیرگذار بوده که قطعا توجیه مناسبی بر عدم تعهد به کیفیت نیست.
  • چهارم، همانطور که در یادداشت اخیرم در خبرگزاری بازار اشاره کردم، نبود اخلاق حرفه ای موردی است که همه بازیگران اکوسیستم کسب و کار ایران را آزرده و عصبانی کرده که خود شایان توجه است.
  • نکته آخر و مهم، پلتفرم ها در ازای این نارضایتی و عدم تعهد قطعا هزینه بسیار زیادی برای تخریب ارزش مشترک، تبلیغات کلامی منفی و تخریب برند خواهند پرداخت.

بنظر شما سرنوشت پلتفرم های ایرانی در صورت ورود به بازار جهانی در رقابت با قول های تجارت الکترونیک دنیا چیست؟

مشاوره راه اندازی کسب و کار و ایجاد کسب و کار جدید به روش ساعتی و پروژه ای در شرکت توسعه کسب وکار راه ایده آل توسط متخصصان این حوزه در حال انجام است.

مشاوران راه اندازی کسب و کار جدید شرکت راه ایده آل تجربه مدیریت و مالکیت کسب و کار داشته و دارای تحصیلات عالی در حوزه ایجاد کسب و کار جدید و کارآفرینی هستند. مشاوران ما سالیان سال در بازارهای مختلف داخلی و بین المللی به فعالیت مشغول بوده اند و پیوند دانش و تجربه سبب شده تا در مسیر مشاوره کسب و کار بتوانند اتفاقات خوب و ارزشمندی را رقم بزنند.
شما برای مشاوره کسب وکار می توانید با ما در تماس باشید و مشاوره ساعتی راه اندازی کسب و کار را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی و همچنین به صورت پروژه ای انجام دهید. جهت آشنایی با روش های مشاوره راه اندازی کسب و کار کلیک کنید.

آشنایی با مشاوران ارشد شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل:


الهام قنبری سعید امامی ابرقویی

سعید امامی

دکتر سعید امامی

دکترای مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران

کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و دانشجوی ممتاز

کارشناس مدیریت روابط عمومی

آشنایی بیشتر » مطالعه رزومه


مهندس الهام قنبری

دانشجوی دکترای مدیریت

کارشناس ارشد کارآفرینی از دانشگاه تهران و دانشجوی ممتاز

کارشناس ارشد MBA دانشگاه تهران

مهندس معماری از دانشگاه شریعتی

آشنایی بیشتر » مطالعه رزومه


نگاهی به برخی پروژه های مشاوره راه اندازی کسب و کار

  • مشاور راه اندازی کسب و کار برای مرکز VIP آب درمانی پردیس
  • مشاور راه اندازی کیترینگ برگزاری جشن حیوانات خانگی هپی لند
  • مشاور راه اندازی و توسعه استارتاپ بوتیک ایران
  • مشاور راه اندازی شرکت سوکا و تدوین اسناد طرح کسب وکار و طرح امکان سنجی
  • مشاور استارتاپ تولیدی سرکلیدی های جوانه (شیراز)
  • مشاور راه اندازی و تدوین طرح کسب وکار انگلیسی شرکت بین المللی APGFpro انگلستان
  • مشاور راه اندازی و توسعه رادیو نت، فعال در حوزه رسانه
  • مشاور راه اندازی و توسعه ساحل سلامت

مشاهده رزومه کامل شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل

مزایا دریافت مشاوره راه اندازی کسب و کار جدید

دریافت مشاوره برای ایجاد کسب و کار مزایای بسیاری برای صاحب ایده و بنیانگذاران دارد. در این نوع مشاوه مشاوران شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل تلاش می کنند تا با ارائه مسیری روشن بنیانگذاران را از هدر رفت منابع مالی و زمانی دور نگاه داشته و از آزمون و خطا جلوگیری کنند. این مشاوره که به روش ساعتی و پروژه ای انجام می شود خدمتی ارزشمند است که شما را در ایجاد پایه های اولیه مستحکم برای شروع و ایجاد کسب و کار جدید یاری می کند.

در روش پروژه ای مشاوران ما در تمامی مراحل مورد نیاز ایجاد کسب و کار از ارتقا ایده تا ایجاد ساختار صحیح منابع انسانی، استخدام تا بازاریابی در کنار شما خواهند بود و این خدمت شامل مشاوره، تدوین اسناد مورد نیاز و آموزش می شود. در روش مشاوره ساعتی این خدمت صرفا در بخش های اعلام شده توسط مشتری و بصورت ساعتی ارائه می شود و جلسات مشاوره راه حل محور است. در نهایت گزارشی از جلسات مشاوره ساعتی به شما ارائه خواهد شد.

ضرورت دریافت مشاوره ایجاد کسب و کار

  • آشنایی با روش های علمی کارآفرینی
  • ایجاد کسب و کار اصولی و ارزشمند
  • افزایش موفقیت در کسب و کار
  • امکان رقابت با دیگران
  • محاسبه صحیح ریسک
  • تدوین روندها و فرآیندهای اصلی کسب و کار
  • ایجاد ساختار بهره ور منابع انسانی
  • کاهش هزینه های آزمون و خطا
  • افزایش سرعت انجام پروژه
  • خلق ارزش

همه این موارد را می توانید با دریافت مشاوره از راه ایده آل به دست آورید.


رزرو مشاوره :

تماس با تلفن های :

02142719046

09120125184

یا ارسال پیامک در واتساپ/تلگرام به شماره : 09120125184



در این حوزه بیشتر بخوانید: چگونه کسب و کار شخصی ام را راه اندازی کنم؟

رعایت قوانین نوشته و نانوشته، برای فردی که در اکوسیستم حرفه ای کسب و کار مشغول به فعالیت است، پایبندی به اخلاقیات مرسوم و ارزش های اجتماعی در راستای حفظ و رشد کسب و کار بسیار جدی است. برای حرفه ای شدن در یک اکوسیستم، باید مهارت های حرفه ای و همچنین اخلاق را توامان داشت. همانطور که مهارت لازم برای هر شغل و حتی برای هر محیط متفاوت است، اخلاق و ارزش های آن شغل و محیط نیز ممکن است گوناگون باشند اما برخی از اصول اخلاقی مانند صداقت، امانت، رعایت قانون، تعهد، در دسترس بودن، مسئولیت اجتماعی و انصاف در همه مشاغل و در همه جوامع ثابت هستند.

الهام قنبری

بازار کار فضایی بسیار رقابتی است و تا زمانی که یک کسب و کار بصورت اخلاقی اداره نشود، بعید است که شاهد رشد آن برای مدت طولانی باشیم. مشتریان، فروشندگان و کارمندان یک سازمان به دلیل فقدان رفتار حرفه ای یا روش های کاری غیراخلاقی از همکاری با آن دلسرد خواهند شد. همچنین رعایت اصول اخلاقی در کلیه فرآیند های کسب و کار یکی از مهم ترین ارکانی است که رضایت مشتریان و سایر ذی نفعان و به طبع آن تکرار خرید و ایجاد تصویر مثبتی از برند را ایجاد می کند. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که در برخی سازمان ها تبدیل به کدها، رویه ها پروتکل های ارزشمندی می شوند که رعایت آن ها تحت عناوین گوناگونی چون منشور اخلاقی بر همه اعضا واجب است.

الهام قنبری

ایجاد و رعایت این کدهای رفتاری در تمامی ارکان اکوسیستم کسب و کار بسیار حائز اهمیت است و مزایای بسیاری را برای آن اکوسیستم و اجزای آن ایجاد می کند که می توان از جنبه های گوناگون به این مهم پرداخت.
  • مزایا عمومی: اگر همه اجزای یک اکوسیستم از نظر اخلاقی ملزم به رعایت قوانین رفتاری باشند، عموم مردم و در واقع کلیت جامعه از وجود یک رفتار حرفه ای و ضوابط استاندارد در همه فرآیندها اطمینان یافته و به یکدیگر اطمینان خواهند کرد.
  • مزایا مرتبط با مشتریان: در یک اکوسیستم حرفه ای اجزای آن اکوسیستم هنگام تعامل با مشتری به اصول شفافیت، تعهد و صداقت پایبند بوده و این امر علاوه بر افزایش اعتماد مشتری منجر به ایجاد حس رضایت در وی نیز می شود.
  • مزایا حضور در جامعه حرفه ای: رعایت قوانین رفتاری توسط کلیه اجزای اکوسیستم کسب و کار به نفع کلیت جامعه نیز هست. در این اکوسیستم افراد قادر به توسعه و پیاده سازی فرآیند ها و چهارچوب هایی هستند که احتمال بروز رفتارهای غیر حرفه ای یا اقدامات غیر قانونی را کاهش می دهد. چنین شرایطی افراد و اجزای اکوسیستم با اطمینان خاطر از سلامت بودن کلیه فرآیند ها میتوانند به رشد و توسعه حرفه ای ابعاد گوناگون جامعه خود بپردازند.

بر این اساس پیروی از آیین نامه های رفتاری به همه افراد این امکان را می دهد که در زندگی حرفه ای بدون انحراف از مسیر خود عملکرد بالایی ارائه داده و امور را با کیفیت بهتری به انجام برسانند. همچنین پایبند نبودن و یا بی اطلاع بودن از این استانداردهای اخلاقی نه تنها به یک کسب وکار بلکه به یک اکوسیستم آسیب جدی وارد می کند. قطعا داشتن اخلاق حرفه ای یکی از زنجیره های مهم خلق ارزش بوده و راهی مناسب برای ساخت برندی پایدار است.

متاسفانه یکی از موضوعاتی که در کشور ما و مغفول مانده است، توجه کسب و کارها و افراد فعال در اکوسیستم کسب و کار به موضوع اخلاق حرفه ایست. اشتباه گرفتن ارزش ها با یکدیگر، فرهنگ سازی نادرست و عدم آگاهی از استانداردهای همگانی اخلاق حرفه ای در ایران منجر به عقب ماندن این کشور پر پتانسیل در بسیاری از ابعاد تاثیرگذار توسعه از جمله جلب سرمایه گذار شده است.

الهام قنبری

در چنین شرایطی عموم فعالان اکوسیستم و متقاضیان دریافت خدمات و خرید محصولات که میتوانند محرک های مهم رشد و توسعه باشند، به دلیل نارضایتی از وضعیت پاسخ دهی کسب و کارها و عدم رعایت اخلاق حرفه ای در ارکان مختلف، تمایل به همکاری با شهر های دیگر با تعهد و اخلاق حرفه ای بیشتر را دارند. این امر نتیجه ای جز تضعیف بازار نداشته و به طبع آن باید شاهد مهاجرت تیم های خلاق، نیروی انسانی نخبه، سرمایه گذاران و تسهیلگران اکوسیستم کسب وکار به دیگر شهرها باشیم.

این امر در بقا، رشد و توسعه همه صنایع از جمله خلاق و غیر خلاق، از ساخت مبلمان تا رستوران داری، تبلیغات تا حوزه های دانش بنیان، سازمان های خصوصی یا ادارات دولتی تاثیر بسیار مهمی داشته و تداوم این موضوع قطعا تبعات زیان باری برای اصفهان به همراه خواهد داشت. بنابراین در حال حاضر به نظر می رسد نیاز مهم شهر اصفهان که دارای پتانسیل های علمی، صنعتی و مالی بالایی است، انجام پژوهش در راستای ریشه سنجی، ایجاد مدل ها و آئین نامه های اخلاق حرفه ای و آموزش آن به فعالان اکوسیستم است.

همچنین می توان از ادارات مرتبط و نهادهای تسهیگر فعال در اکوسیستم انتظار شروع فرآیند فرهنگ سازی و طراحی رویدادهای اخلاق حرفه ای، در راستای حفظ این پتانسیل ارزشمند را داشت.

یادداشت الهام قنبری را در خبرگزاری تحلیل بازار بخوانید.

کارگاه گذر موفق از داوری جشنواره کار 20 با تدریس دکتر سعید امامی راد برگزار شد. این رویداد در روز سه شنبه 15 آذر ماه 1401 در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان برگزار شد. در این رویداد سعید امامی راد رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره کار 20 در ارتباط با شاخص های موفقیت در جشنواره با شرکت کنندگان گفتگو کرد.

سعید امامی راد پس از ارائه توضیحات در ارتباط با ویژگی های مهم ایده و طرح برای داوری بر لزوم وجود اسناد بازگو کننده ایده تاکید کرد. وی در بیان اهمیت ارائه صحیح همه ابعاد ایده به داوران اظهار کرد: وجود مدل کسب و کار و مشخص بودن فعالیت اصلی در کسب و کار مورد نظر یکی از مهم ترین شاخص های داوری این رویداد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل همچنین تصریح کرد که با توجه به منعطف بودن حمایت های جشنواره از ایده ها میزان سرمایه مورد نیاز و ساختار هزینه از نکات کلیدی موفقیت در مرحله داوری است.
تدریس دکتر سعید امامی راد رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل در کارگاه گذر موفق از داوری جشنواره کار 20
دکتر سعید امامی راد در جشنوراه کار 20 به همت شهرداری اصفهان

دکتر سعید امامی راد در گفتگو با روابط عمومی شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل گفت: ایجاد خروجی قابل قبول از جشنوراه های ایده شو مانند کار20 در گرو ارائه آموزش ها و توضیحات شفاف در ارتباط با شاخص ها و فرآیند داروی ایده ها است. شرکت کنندگان در جشنوراه باید به صورت دقیق بدانند که بر اساس چه فاکتورهایی انتخاب و یا رد می شوند.

امامی افزود: داشتن ایده مناسب و قابل اجرا و همچنین امکان ارائه صحیح ایده به وسیله اسناد کسب و کار از مهم ترین ارکان شرکت در جشنواره کار 20 است. وی با اشاره به برنامه جشنوراه برای ارتقا سطح ایده ها افروزد: پس از پذیرش شرکت کنندگان در مرحله اول جشنواره کارگاه ها و آموزش های بیشتری برای ارتقا سطح ایده و عملیاتی تر شدن آن ها ارائه خواهد شد.

جشنواره کار 20 به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با هدف ارائه خدمات توسعه کارآفرینی و فروش به محلات اصفهان در آذر ماه سال جاری برگزار می شود.
پوستر جشنواره