تجارت الکترونیک را می توان از حیث تراکنشها(Transactions) به انواع مختلفی تقسیم نمود که بعضی از آنها عبارتند از :
ارتباط بنگاه و بنگاه (B2B)
به الگویی از تجارت الکترونیک گویند که طرفین معامله بنگاهها و کسب و کار ها هستند. کسب و کارهایی چون تولید ماشین آلات، اتوماسیون های اداری و … از این دسته هستند. در این مورد بیشتر بخوانید.
ارتباط بنگاه و مصرف کننده (B2C)
به الگویی از تجارت الکترونیک گویند که بسیار رایج بوده و ارتباط تجاری مستقیم بین شرکتها و مشتریان میباشد. فروش مواد غذایی، پوشاک و … در این دسته هستند.
ارتباط مصرف کنندهها و شرکتها (C2B)
در این حالت اشخاص حقیقی به کمک اینترنت فراوردهها یا خدمات خود را به شرکت ها میفروشند. این دسته از کسب و کار که در تجارت الکترونیک امروزه بازار داغ و اهمیت بالایی دارد. در ایران با پیدایش پلتفرم هایی چون دیوار و شیپور و حتی شبکه های مجازی این نوع از تجارت رونق گرفته است.
ارتباط مصرفکننده با مصرفکننده (C2C)
در این حالت ارتباط خرید و فروش بین مصرفکنندگان است. این نوع نسبتا جدید از مدل کسب و کار در دنیا تحت عنوان اقتصاد مشارکتی یا share economy در حال کار است. برخی از پلتفرم های اجاره املاک در دنیا در این دسته قرار می گیرند.
ارتباط بین بنگاهها و سازمانهای دولتی (B2A)
که شامل تمام تعاملات تجاری بین شرکتها و سازمانهای دولتی میباشد. پرداخت مالیاتها و عوارض از این قبیل تعاملات محسوب میشوند.
ارتباط بین دولت و شهروندان (G2C)
الگویی بین دولت و توده مردم میباشد که شامل بنگاههای اقتصادی, موسسات دولتی و کلیه شهروندان میباشد. این الگو یکی از مولفههای دولت الکترونیک میباشد. رفاتر پیشخوان دولت، درگاه های پلیس +10 و.. از مهم ترین نمونه های این شیوه مهم از تعاملات تجارت الکترونیک هستند.
ارتباط بین دولتها (G2G)
این الگو شامل ارتباط تجاری بین دولتها در زمینههایی شبیه واردات و صادرات میباشد .
در نهایت باید گفت که انواع بالا کاملا مستقل از هم نیستند و گاهی علیرغم اینکه تاکید بر خرید و فروش ندارند در قالب کسب و کار الکترونیک میآیند.
نویسنده: محمد زاغیان، کارشناس ارشد بازاریابی
جهت دریافت مشاوره کسب و کار با گروه مشاوران کسب و کار راه ایده آل در تماس باشید.
بازاریابی B2B یا Business to Business Marketing (بازاریابی تجارت به تجارت) یکی از انواع مهم بازاریابیهای پرسود در دنیای پرتلاطم کسب و کار است که این روزها با گسترش هرچه بیشتر فعالیتهای تجاری در اینترنت، نقش مهمی در مدل کسب و کار آنلاین و مدل های سنتی پیشین دارد. در واقع این نوع از بازاریابی زمانی است که مشتری نهایی محصول کسب و کار شما، کسب و کاری دیگر باشد، برای مثال:
در فضای B2B رقابت برای جلب توجه مشتریان زیاد است، از طرفی سطوح دسترسی به این مشتریان نیز متفاوت است. بنابراین ایجاد استراتژی B2B که نتیجه بخش باشد، نیاز به برنامه ریزی، اجرا و نظارت قاطع و مدبرانه دارد. در اینجا نگاهی به مراحل اصلی فرآیند تدوین استراتژی داریم که مراحل طی شده توسط شرکت هایی است که از پلتفرم های فروش B2B استفاده می کنند را شرح می دهد:
ایجاد یک چشم انداز فراگیر و واقع بینانه و مشخص کردن اهداف
داشتن هدف و چشم انداز پیش نیاز تدوین و انتخاب استراتژی است و تا زمانی که مقصد مشخص نباشد و اهداف بطور واضح مشخص نشده باشند، انتخاب راه و مسیر غیر ممکن است. اهداف خود را به درستی تدوین کنید بطوری که هم قابل اندازه باشند و هم واقع بینانه. تنها در این صورت است که می توانید به مراحل بعدی بروید.
بازار خود و خریداران خود را مشخص کنید
پیش از شروع هر کسب و کاری باید دانست که مشتریان آن کسب و کار دقیقا چه افرادی هستند. اگر به نظر شما “همه” مشتری شما هستند، احتمالا در اشتباهید!
اجرای کمپین های بازاریابی B2B و ایجاد بهترین کانال های ارتباطی با مشتریان
پس از شناسایی و بخش بندی مشتریان حال باید تعیین کنید که چگونه و از کجا می خواهید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. برای مشخص کردن این موضوع شما باید به سوالاتی از این قبیل درباره مشتریان ایده آل و چشم اندازهای خود پاسخ دهید:
مشتریان شما وقت خود را به صورت آنلاین چگونه می گذرانند؟
آنها از موتورهای جستجو چه سوالاتی می پرسند؟
کدام پیام رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند؟
چگونه می توانید جای خالی فرصت هایی را که رقبایتان باز گذاشته اند پر کنید؟
آنها در چه رویدادهای صنعتی شرکت می کنند؟
تاکتیک ها و کانال های بازاریابی B2B مرتبط را شناسایی کنید. کانال ارتباطی پیوندی گسست ناپذیر با مشتریان هدف دارد. باید بدانیم مشتریان ما، جذب تبلیغات تلوزیونی می شوند یا آگهی لینکدین. صندوق ایمیل خود را چک می کنند و یا با فکس و ارتباط سنتی میانه بهتری دارند. زمانی برای سرزدن به نمایشگاه دارند و…!
ایجاد شاخص و معیار و ارزیابی مداوم عملکردها
مانیتور کردن مداوم فرآیندها از و ایجاد بازخورد مداوم، تنها راه اطمینان از این است که درحال حرکت در مسیر درست هستیم. بنابراین نیاز است که با تدوین و سپس ارزیابی شاخص های عملکردی، میزان کارایی راهبردها در مقاطع مشخص زمانی سنجیده شود.
در نهایت بازاریابی B2B یکی از مهم ترین و درآمدزا ترین شیوه های فروش محصولات است. این نوع سازمان ها به دلیل داشتن نقش کلیدی در زنجیره تامین یک محصول، از ارزش بالایی برخوردارند.
مشاوره ساعتی کسب وکار و مشاوره شغلی به روش حضوری، تلفنی و آنلاین در شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل توسط متخصصانی انجام می گیرد که تجربه مدیریت و مالکیت کسب و کار داشته و دارای تحصیلات عالی در حوزه مدیریت و کارآفرینی هستند. مشاوران ما سالیان سال در بازارهای مختلف به فعالیت مشغول بوده اند و پیوند دانش و تجربه سبب شده تا در مسیر مشاوره کسب و کار بتوانند اتفاقات خوب و ارزشمندی را رقم بزنند. شما برای مشاوره کسب وکار می توانید با ما در تماس باشید و این مشاوره را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی انجام دهید.
مشاوره شغلی
آشنایی با مشاوران ارشد:
الهام قنبری سعید امامی ابرقویی
دکتر سعید امامی
دکترای مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و دانشجوی ممتاز
با مشاوره ساعتی کسب وکار تلفنی و آنلاین شما می تواند در زمان خود صرفه جویی کرده و در ساعات مختلف روز از مشاوره کسب و کار مشاوران شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل بهره مند شوید. همچنین با این روش هزینه های شما به دلایل مختلف از جلمه حمل و نقل کاهش خواهد یافت. با مشاوره کسب وکار به صورت تلفنی و آنلاین می توانید با مشاورانی که به دلیل مشغله زیاد امکان ملاقات حضوری آنها نیست بدون محدودیت های جغرافیایی جلسه و دسترسی داشته باشید.
مشاوره شغلی
الهام قنبری سعید امامی ابرقویی
ضرورت و نیاز به مشاوره کسب وکار
نیاز و ضرورت مشاوره ساعتی کسب وکار این بر هیچ کس پوشیده نیست که تا چه اندازه مهم است و گاهی متخصصانی که خود در جایگاه مدرس و مشاور هستند در میابند تا نیاز دارند از دیدگاه شخص دیگری به کسب و کار خود نگاه کنند، در خصوص اهمیت مشاوره می تواند به این موارد اشاره کرد:
آشنایی با آخرین روش های علمی و به روز دنیا
بومی سازی روش جدید دنیا
افزایش موفقیت در کسب و کار
امکان رقابت با دیگر
آشنایی بیشتر با رقبا
محاسبه ریسک صحیح
استفاده از تجربیات دیگران
اصلاح روندها
رفع تعارضات تیمی
افزایش بهره وری صنعتی و بازرگانی
افزایش سرعت انجام پروژه ها
خلق ارزش
که این موارد را می تواند با مشورت با مشاورات شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل به دست آورید، از سویی می توانید با پروژه های انجام شده شرکت نیز در بخش درباره ما آشنا شویم تا گستره دانش و عمل ما را بیشتر درک کرده و بتوانید با اطمینان از دانش و تجربه مشاوران ما در کنار شما باشیم.
از کجا شروع کنیم
رزرو مشاوره :
تماس با تلفن های :
02142719046
09120125184
یا ارسال پیامک در واتساپ/تلگرام به شماره : 09120125184
https://iwaycogroup.ir/wp-content/uploads/2021/08/4071179.jpg400600adminwp1https://iwaycogroup.ir/wp-content/uploads/2021/09/logo-SITE-300x137.pngadminwp12021-08-05 14:18:162023-02-26 15:37:58مشاوره ساعتی کسب و کار
کوچینک مدیران مقوله ای است که به تازگی درک و اهمیت آن در کشور ما پدیدار شده در صورتی که سبقه آن در جهان و حتی در ادبیات کلاسیک ایرانی قابل مشاهده است و شاهدیم که بسیار پادشاهانی که در کنار خود یک اندیشمند و یک مربی داشتند که نه تنها وظیفه هدایت مسیر آموزشی آنها را بر عهده می گرفت بلکه در هیجانات و خشم و نا امیدی تلاش می نمود تا سلطان را از گزند تصمیماتی که طوفان حوادث را برای آنها به همراه می آورد مصون نگاه دارد. با پیشرفت علم کسب و کار مدیران به اهمیت حضور یک مربی در کنار خود پی بردند و تلاش می کنند تا با تعامل بهینه با این فرد مسیر صحیح پیشرفت را در پیش گرفته و راه توسعه شخصی خود را به همراه داشته باشند. از جمله اهداف مهم کوچینگ می توان به برنامه ریزی، مشاوره، همراه در انتخاب مشاوران تخصصی، ایجاد بستر تعامل درون سازمانی، همراهی در توسعه منابع انسانی تحت پوشش، برنامه ریزی برندینگ شخصی مدیران، برگزاری کلاس های آموزشی توسعه شخصی، انتخاب مدرس مناسب برای مدیران، تلاش در راه توسعه فردی و توسعه توانایی های رهبری و مدیریت اشاره کرد. گروه مشاوران راه ایده آل مفتخر است که با تکیه بر دانش روز دنیا، تجربه بیش از یک دهه مشاوره در حوزه رسانه و برندینگ شخصی، کسب و کار و توفیق همراهی بیش از 10 تیم حرفه ای و برنامه ریزی مسیر توسعه دهها نفر از افرادی که امروز به موفقیت آنها افتخار می کنیم خدمات کوچینگ مدیران را ارائه دهد. مسیر منحصر به فردی که طی این سالیان پالایش شده و به بوته آزمایش گذاشته شده به طریقی برای هر فرد کاملا شخصی سازی شده بوده و می تواند شما را در این مسیر هدایت کند.
جهت دریافت خدمات کوچینگ ویژه مدیران با ما در تماس باشید.
بسته های متمرکز عرضه یابی کسب و کار شامل ارزیابی، آموزش و ارائه راه حل برای سازمان ها، خدمتی نوین و کاربردی در شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل است که در اختیار مشتریان عزیز و صاحبان کسب وکارها قرار گرفته است. بر این اساس گروهی از مشاوران تحت بازه زمانی فشرده در سازمان مستقر شده و به بررسی گزارشات، مشاهده و مصاحبه میپردازند. پس از این بازه داده ها تحلیل شده و پیشنهادات ارائه می شوند. این فرآیند بر اساس بومی سازی مدل های علمی روز دنیا توسط شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل و توسط متخصصان حوزه کسب و کار انجام می شود.
اگر در گزارشات سازمانی و مالی به وجود ناهماهنگی، کاهش فروش، کاهش رضایت مشتریان، کارکنان و سهامداران برخورد کرده اید خدمت عارضه یابی کسب و کار شرکت توسعه کسب و کار راه ایده آل شما را در یافتن عوامل اصلی این چالش ها و حل آن ها یاری خواهد کرد. همچنین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید و میخواهید ابعاد و چگونگی این توسعه متناسب با پتانسیل های سازمانی تان باشد پیشنهاد میکنیم از این خدمت در راستای کشف پتانسیل ها و نقاط قوت و ضعف سازمان خود استفاده
فرآیند خدمت ویژه ارزیابی و تحلیل کسب وکار به شرح زیر است:
استقرار در سازمان
احصا اطلاعات از طریق بررسی گزارشات
مصاحبه با مدیران و کارکنان و مشاهده محیط سازمانی
تحلیل داده ها و شناسایی چالش ها
ارائه برنامه پیشنهادی و اسناد مورد نیاز
ارائه برنامه توانمند سازی
ارائه راه حل های بیرون رفت از چالش های شناسایی شده
مزایا انجام فرآیند عارضه یابی برای کسب و کارها
شناسایی و ایجاد برنامه عملیاتی برای حل چالش ها
شناسایی پتانسیل های رشد و توسعه سازمانی
کاهش هزینه های آزمون و خطا و جلوگیری از حرکت به سوی بیراهه ها
ارائه داده های قابل استناد برای تصمیم گیری موثر
آموزش مدیران و کارکنان در مراحل ارزیابی
ایجاد شناخت کامل مشاوران با تمامی سطوح سازمانی
در دسترس بودن اطلاعات واقع بینانه در سازمان
صرفه جویی در زمان
پلن های متفاوت خدمت ویژه عارضه یابی کسب و کار
عارضه یابی الماسی
60 الی 90 روز بررسی اسناد سازمانی و استقرار مشاوران در سازمان به مدت 20 تا 30 روز. بررسی آراستگی سازمانی، مصاحبه با کارکنان و مدیران و آنالیز کامل سازمان ها بر اساس مدلهای استاندارد در حوزه های منابع انسانی، استراتژی، رهبری، رسانه و روابط عمومی، بازاریابی و فروش. ارائه نتیجه مکتوب آنالیز سازمانی، ارائه نقشه عملیاتی، آموزش و توانمندسازی حین آنالیز. پیش نیاز: تکمیل اظهار نامه توسط کارشناس گروه مشاوران راه ایده آل
عارضه یابی طلایی
20 الی 30 روز بررسی اظهار نامه سازمانی، استقرار مشاوران در سازمان به مدت 5 تا 7 روز، مصاحبه با مدیران و آنالیز پارتیزانی سازمان بر اساس مدلهای استاندارد در حوزههای منابع انسانی، استراتژی، رهبری، رسانه و روابط عمومی، بازاریابی و فروش. ارائه نتیجه مکتوب آنالیز سازمانی، ارائه نقشه عملیاتی و آموزش مدیران ارشد جهت تبیین چالشهای سازمانی پیش نیاز: تکمیل اظهار نامه توسط کارشناس گروه مشاوران راه ایده آل
عارضه یابی پلاتین
7 الی 10 روز بررسی اظهار نامه سازمانی، استقرار مشاوران در سازمان به مدت 2 تا 3 روز و بررسی اسناد سازمانی، مصاحبه با مدیران ارشد سازمان و آنالیز و عارضه یابی سازمان در ابعاد حوزههای منابع انسانی، استراتژی، رهبری، رسانه و روابط عمومی، بازاریابی و فروش. ارائه نتیجه مکتوب آنالیز سازمانی، ارائه نقشه عملیاتی جهت برطرف سازی چالشهای شناسایی شده پیش نیاز: تکمیل اظهار نامه توسط سازمان
درخواست عارضه یابی :
تماس با تلفن های :
02142719046
09120125184
یا ارسال پیامک در واتساپ/تلگرام به شماره : 09120125184
https://iwaycogroup.ir/wp-content/uploads/2021/08/monitoring-iway-e1628153905127.png388600الهام قنبریhttps://iwaycogroup.ir/wp-content/uploads/2021/09/logo-SITE-300x137.pngالهام قنبری2021-08-05 13:34:142023-02-26 15:38:09عارضه یابی کسب و کار
مشاوره استراتژیک یکی از اصلیترین مفاهیم در حوزه مدیریت است که به بررسی و تحلیل وضعیت فعلی و پیش بینی وضعیت آینده یک سازمان میپردازد و سپس با برنامهریزی و اجرای استراتژی های مناسب، آینده را بهتر از گذشته شکل میدهد. در این مقاله، به بررسی مفاهیم و مراحل مشاوره استراتژیک در راه ایده آل پرداخته و روشهای اجرایی این مفهوم را برای سازمانها بررسی خواهیم کرد.
مفاهیم اصلی مشاوره استراتژیک
مشاوره استراتژیک یکی از پرکاربردترین و مهمترین مفاهیم در حوزه مدیریت است. این مفهوم در واقع به بررسی راهکارهای مختلف برای افزایش رقابتپذیری و بهرهوری سازمانها میپردازد. در این راستا، ارتقای فرایندهای سازمانی، بهبود نظارت بر تصمیمات مدیریتی و استفاده از فناوریهای نوین، از جمله اقداماتی هستند که در مسیر اجرای استراتژیهای مناسب برای سازمان مورد استفاده قرار میگیرند.
مشاوره استراتژیک با بررسی وضعیت فعلی و پیشبینی وضعیت آینده سازمان، به برنامهریزی و اجرای استراتژیهای مناسب برای بهبود عملکرد و رشد سازمان کمک میکند. در این راستا، باید با توجه به هدف و ماموریت سازمان، اقدامات مناسبی را برای تحقق آنها پیشنهاد داد. در این مرحله، تحلیلهای SWOT و PESTEL، به عنوان ابزارهای مهم برای شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان اشاره کرد.
با توجه به اینکه استراتژی باید برای رسیدن به هدفهای سازمانی تعریف شود، مشاوره استراتژیک یکی از اصلیترین موضوعات مشاوره در دنیای کسب و کار محسوب میشود. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.
یکی از مهمترین هدفهای مشاوره استراتژیک، برنامهریزی راهبردی برای رسیدن به هدفهای سازمانی است. در این راستا، مشاوران با بررسی عمیق و جامع عوامل داخلی و خارجی سازمان، به شناسایی فرصتها و تهدیدات محیط کسب و کار، مزایا و معایب نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان، عوامل کلیدی موفقیت، تهدیدات و چالشهای احتمالی و تحلیل ماتریس SWOT میپردازند. سپس با ارائه راهکارهای مناسب، به سازمان کمک میکنند تا برنامهریزی کنترل شده و منطبق با محیط خود را پیاده سازی کند.
در مرحله بعد، مشاوران استراتژیک، با توجه به هدفهای کلی سازمان، استراتژیهای مختلفی را ارائه میدهند. این استراتژیها باید با توجه به ویژگیها و نیازهای سازمان، محیط خارجی، منابع مالی، انسانی و فنی و با توجه به تحلیل SWOT ارائه شوند. هر استراتژی ممکن است شامل تغییرات متنوعی در ساختار سازمان، فرآیندها، محصولات، بازاریابی و… باشد.
در مرحله پایانی، مشاوره استراتژیک بهبود عملکرد سازمانی را مد نظر قرار می دهد و به تناسب با نتایج ارزیابی موفقیت کار، برنامه های تلاش بعدی و اصلاحی را پیشنهاد می دهد. بنابراین، به طور کلی می توان گفت که مشاوره استراتژیک باعث می شود تا سازمان ها بتوانند بهبود عملکرد خود را در مسیر تعیین شده برای رشد و پیشرفت، با هدف های استراتژیک خود در سازمان، ارتقاء دهند.
در نتیجه، مشاوره استراتژیک یک فرآیند گسترده و پویا است که در بسیاری از موارد به دلیل تنوع و تعداد زیاد از عواملی که در آن در نظر گرفته می شوند، بسیار پیچیده است. این مشاوره برای تمامی سازمان ها مفید است و به آن ها کمک می کند تا در مسیر رسیدن به اهداف استراتژیک خود، بهبود عملکرد خود را تضمین کنند. به همین دلیل، مشاوره استراتژیک یکی از مهمترین و حیاتی ترین مسائلی است که هر سازمانی باید به آن توجه کند و آن را به جدیت در نظر بگیرد.
معرفی استراتژیهای مهم سازمانی
استراتژی مالی: استراتژی مالی شامل تصمیماتی است که در خصوص استفاده از منابع مالی سازمان گرفته میشود. در این راستا، میتوان به برنامهریزی بودجه، سرمایهگذاری، سرمایهگذاری در سهام و پروژههای بلندمدت، استفاده از ابزارهای مالی مانند رتبهبندی اعتباری، تخصیص منابع مالی و… اشاره کرد.
استراتژی منابع انسانی: استراتژی منابع انسانی در پاسخ به چالشهای مدیریت منابع انسانی مطرح شده است. در این راستا، میتوان به جذب، انتخاب، آموزش و پرورش کارکنان، پرداخت حقوق و دستمزد، بهبود روشهای مدیریت عملکرد، ارتقاء سطح فعالیتها و… اشاره کرد.
استراتژی بازاریابی و قیمتگذاری: استراتژی بازاریابی و قیمتگذاری شامل تعیین نقشه راه برای تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، نحوه ارتباط با مشتریان، تعیین قیمتها و… است. این استراتژی در پاسخ به چالشهایی ایجاد میشود که در زمینه بازار، رقابت، مشتریان، محصولات و خدمات وجود دارد.
استراتژی نوآوری: استراتژی نوآوری در پاسخ به چالشهایی ایجاد میشود که در زمینه نوآوری، تحقیق و توسعه و فناوری وجود دارد. در این راستا، میتوان به توسعه محصولات جدید، ارتقاء فناوری، جذب و نگهداری استعدادهای خلاق و نوآورانه و… اشاره کرد.
خدمات مشاوره استراتژیک در راه ایده آل شامل موارد زیر است:
تحلیل محیطی: در این مرحله، مشاوره استراتژیک با بررسی عوامل خارجی و داخلی سازمان از جمله رقبا، مشتریان، عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره، به تحلیل محیط کسب و کار پرداخته و مجموعه ای از داده ها و اطلاعات جمع آوری می کند.
تعیین و تعریف استراتژی: در این مرحله، بر اساس تحلیل محیطی و با استفاده از مدل های مختلفی از جمله SWOT، ماتریس BCG و غیره، استراتژی های متناسب با محیط کسب و کار تعریف می شود.
پیاده سازی استراتژی: در این مرحله، بعد از تعیین استراتژی مناسب، برنامه ریزی اجرایی برای پیاده سازی آن صورت می گیرد. این برنامه ریزی می تواند شامل تعیین اهداف و راهبردهای جزئی، تعیین بودجه و منابع لازم برای اجرای استراتژی، بررسی تأمین نیروی انسانی و توانمندی های مورد نیاز و غیره باشد.
ارزیابی و بهبود استراتژی: در این مرحله، پس از پیاده سازی استراتژی، ارزیابی عملکرد انجام می شود. در صورت لزوم، استراتژی تعریف شده اصلاح و بهبود می یابد و مجدداً اجرا می شود.
مشاوره در زمینه تغییرات سازمانی: برخی مشاوره های استراتژیک شامل مشاوره در زمینه تغییرات سازمانی نیز می شوند. در این صورت، مشاوره استراتژیک به منظور تسهیل فرآیند تغییرات در سازمان، برنامه هایی را ارائه می کند.
اهمیت و ضرورت مشاوره استراتژیک
با توجه به روند رقابتی که در اکثر صنایع و بازارها وجود دارد، مشاوره استراتژیک به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای برطرف کردن نیازهای شرکتها و سازمانها در تعیین و تدوین استراتژیهای کسب و کار به شمار میرود. برخی از اهمیتهای مشاوره استراتژیک عبارتند از:
۱. بهبود راندمان سازمان: یک استراتژی خوب به سازمان کمک میکند تا هدفهای خود را با بهترین روشهای ممکن و در کوتاهترین زمان ممکن برآورده کند.
۲. تعیین جهت و اولویتهای سازمان: استراتژیهای کسب و کار کمک میکنند تا سازمان متمرکز بر اهداف خود شود و باعث ایجاد یک جهت مشخص برای فعالیتهای سازمان شود.
۳. ایجاد رقابتپذیری: استراتژیهای کسب و کار سبب میشوند که سازمان به نحو احسن در بازار موجود عمل کند و با ارائه محصولات و خدمات بهتر، رقابتپذیری بیشتری در برابر رقبا پیدا کند.
۴. افزایش اعتماد سرمایهگذاران: استراتژیهای کسب و کار قوی، بازده سرمایه گذاران را افزایش میدهد و به دستآوردن حمایت مالی بیشتر از سمت سرمایهگذاران کمک میکند.
۵. بهبود شناسایی و شناخت بازار: استراتژیهای کسب و کار باعث میشوند تا سازمان بهتر از نیازهای بازار و مشتریان خود آگاهی پیدا کند و در نتیجه بهترین راهکارها را برای برآورده کردن نیازهای آنها پیشنهاد دهد.
جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.
تماس با تلفن های :
02142719046
09120125184
یا ارسال پیامک در واتساپ/تلگرام به شماره : 09120125184
https://iwaycogroup.ir/wp-content/uploads/2021/08/istockphoto-1202205418-612x612-1.jpg323612مدیر واحد آنلاینhttps://iwaycogroup.ir/wp-content/uploads/2021/09/logo-SITE-300x137.pngمدیر واحد آنلاین2021-08-05 12:48:002023-02-18 16:45:46خدمات مشاوره استراتژیک راه ایده آل